Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Trillingmamman - 3 januari 2011 13:24

Ja morgonen var allt annat än rolig, tänker inte gå in på detaljer. Men en skitmorgon blev det. Hade dock ett BVC-besök på schemat för Julie så jag tog med mig Gabriel och åkte iväg dit. Väga, mäta och ta spruta vid 6-månaderskontrollen. Hon väger bra, äter bra men växer inte. Backning där blev det. Vet bara inte hur jag ska få henne att växa mer eftersom hon äter och "borde" växa därefter. Får se vid senare kontroll om det bara är så att hon stannat upp eller om det är något som skall kollas upp.

Tycker hon ser normal ut och är hälsan själv. Men endast 62 cm nu vid sex månader. Vad är normalt? Kanske de är så fixerade vid sina kurvor bara. Gabriel är ju inte heller någon stor kille direkt och jag minns att han har/hade samma "problem". Ingen ordentlig utredning har gjorts på honom än då vi flyttade mitt i allt. Får se vad dom säger nu vid hans treårskontroll. Inget jag egentligen grubblar så mycket på mer än att jag skriver om det här. Det visar sig senare vad som blir både när det gäller Julie och Gabriel. Kanske är de bara små.


På vägen hem bestämde jag mig för att handla lite lunch, var så sugen på sallad. Ica hade salladsbuffé där man kunde plocka själv sina egna ingredienser för 9.90 kr/hg. Så färskt och så gott! Det var den godaste salladen någonsin jag ätit. Och så fick man det man ville ha utan att "peta" bort något. Det var verkligen pricken över i:et och lite antibiotika på det   .


Thomas har tagit med Gabriel och Edvin för att bada i badhuset. Så jag, trillingarna och Julie har en liten mysstund. Tänkte baka en liten fika som vi kan mumsa på. Men först en välförtjänt kaffe!


Sen vill jag passa på och tacka er för era inlägg angående att skriva en bok, sammanställer allt här i ett enda svar. TACK det värmer gott! Något blir det i alla fall även om jag inte får den publicerad. Ett minne för livet att se tillbaka till och som jag kommer att dela med mig av oavsett hur utgången blir. Har alltid varit flitig och antecknat vilket gör det möjligt för mig nu att påbörja detta. Era varma ord taggar mig enormt! Lovar att säga till när den är klar. Sen får man lägga på ytterligare ett par månader för publicering för det går inte i en handvändning direkt. Ja fortsättning följer....


Nu ska jag ta tag i bakandet, barnen väntar och leker så snällt. Passar på att andas lite också nu när jag kan. De är det små stunderna som gör det möjligt för mig att ladda om.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards