Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Trillingmamman - 7 januari 2011 19:12

Måste ju bara visa detta kort på en hårfager liten dam. Nybadad och håret står åt alla tänkbara håll. Hon ser helt "galen" ut.


  


Snart sex månader, om ca 13 dagar. Tänk vad tiden går fort.... Ha en underbar fredagkväll alla!




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 7 januari 2011 12:48

Det här kommer att bli en mycket trevlig vecka för mig känner jag. Inte nog med att vi har haft besök av min syster Anna och hennes man Robert här i två dagar. På söndag väntas nya äventyr och besök. Då ska jag och en liten del av de barn jag har besöka kära vännerna Mirka och Peter och hela deras underbara barnaskara. Riktigt längtar! Och givetvis bästa vännen Mia också.

Sen blir det Anna, Robban, mamma och pappa samt min kära farmor. Tänk att få omge sig med alla fina vänner och familj man har på en och samma vecka, inte dumt. Inte dumt alls! Kommer att ladda mina batterier till max.


Ska summera dessa två dagar med systern och hennes make med att det har varit så skönt att bara få vara. En tur på stan blev det också för att göra en lunch på Mc Donalds.


  


Grabbarna grus sitter så snällt och väntar på maten uppradade i stolarna.


  


Även Gabriel väntar tålmodigt på sina nuggets.



  


Väl hemma sedan så omringas Robban av trillingarna och se ut att faktiskt tycka om det också.

Barnen var i alla fall skötsamma och glada dessa två dagar med besök. Nytt folk är alltid roligt. 


Sen blev jag och Anna skickade till att besiktiga bilen. Karlar verkar tro att det går lättare för oss tjejer att göra det, men inget mig emot för vi fick lite egentid. Efter besiktningen så hade vi god lust att "driva" lite med Thomas vilket vi gjorde också. Bara lite eftersom jag är en urusel lögnare och att ha pokerface i såna situationer. Thomas kan ju bilen utan och innan så jag kunde ju inte hitta på vad som helst att skämta om heller för då skulle han se rakt igenom mig. Vet att de nya däcken stack ut lite så jag använde det som "argument" till att den inte gick igenom besiktningen. Drog till lite med att dom däcken får man INTE ha. Så Thomas blev ju lite moloken när vi kom tillbaka och berättade det och muttrade - Jag visste det!

Men sen gick det inte att hålla sig längre och vi sa som det var att klart bilen gick igenom. Så Thomas axlar åkte upp igen för den bördan är tung. Bilen alltså. Så fort det är något med den så blir det hemskt mycket muttrande från maken.


Men humöret blev ju bättre då det visade sig att det bara var ett skämt Anna och jag utsatte honom för, men lite skönt var det att skoja till det lite ;-). Kvällen avslutades med kortspel och jag fick väl för mina synder eftersom jag förlorade hela spelet. Gjorde inget för det var trevligt med alla dessa skratt.


Ja nu skriker alla i kör här och jag vet inte riktigt hur jag ligger i tiden med allt. Thomas skall åka iväg med två av barnen och jag blir kvar med fyra. Så en fika vore väl på sin plats nu för att muntra upp alla. Även kallat mutor.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards