Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Trillingmamman - 13 januari 2011 14:50

Att gå till en teknisk support när man själv jobbar i en kan ju vara lite kul. De vet inte att jag jobbar i en och jag vet vad de tänker säga, på ett ungefär.

Nu handlade det om min nya mobiltelefon som verkar ha ett eget litet liv. Den fryser till i bilden och det går inte att använda knapparna. Inte ens att stänga av den. Sen är ljudet väldigt lågt och man hör knappt vad den andre säger vid ett samtal. Och det spelar ingen roll i hur mycket jag skruvar upp. Självaste kvaliteten verkar dålig. Sen hittade jag dessutom en bild tagen i februari 2009, i min NYA telefon. Känslan över att den är ny försvann direkt. Så det var ju bara att bege sig till supporten och förklara läget och säga att jag vill ha detta åtgärdat. Och dom är ju för roliga ibland. Förklarade det där med bilden och så här gick konversationen till ungefär:


Support -Ja vi kan se att den inte har varit såld tidigare.


Jag -Ja men det är ju bra och veta när man tror att man köper en "ny" telefon. Då är den väl inte ny heller som man dessutom betalar fullt pris för? Men fortfarande så finns det en bild där sen februari 2009 och telefonen fick jag i julas 2010.


Support - Kanske Sony Ericssons testbild eller nåt?


Jag - Ja men då ligger den på fel ställe. Då skall den inte ligga under mina tagna kamerabilder. Exempelbilderna som ligger i telefonen har i övrigt inga datum. Och för en telefon som släpptes i september 2010 så låter februari 2009 lite väl gammalt.. eller? Fortfarande så undrar jag över hur den har hamnat där. Är min telefon ny?


Support - Ja den är ny.


Jag - Är du riktigt säker på det?


.... * inget svar *.... jag fortsätter..


Jag - Men fortfarande så fungerar den dåligt eftersom bilden fryser sig och ljudet är kass. Är det verkligen så att en ny telefon går sönder så fort? Jag får inte riktigt känslan över att min telefon är speciellt ny.


- Det behövs nog en mjukvaruupddatering på telefonen. Det låter så. Vi lämnar in den för service eftersom det är vår policy.


- Okej men kommer en mjukvaruuppdatering verkligen få min telefon tillbaka till ursprungsläget ny? Och bilden är ju fortfarande kvar.


- Ja vi lämnar in den så kan du följa hela processen via sms. Vi hör av oss när den är klar.



Det var inte ett enda svar på min fråga. Men visst, vill dom lämna in den på service och tro att det hjälper så får dom väl göra det. Men är bilden kvar så känner jag inte att telefonen är ny, som den är betald för att vara. Det skall inte ligga en tagen bild från februari 2009 i den. Har jag då inte rätt att få ut en ny telefon enligt konsumentköplagen? Jag undrar jag..... ska forska lite mer.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva





Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards