Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Trillingmamman - 15 januari 2011 19:35

Blev så full i skratt när vi åkte en tur i vår bil idag. Ja åker man amerikanskt så ska doftgranen vara amerikansk givetvis.


  


Men så klart är det också den bästa av dofterna som finns att köpa bland doftgransdjungeln. Ganska frän och man tycker att det kan ta kål på det mesta som stinker. Så blickade jag neråt och fick syn på alla dessa.


  


Ja en hel hög med doftgranar vid sätets kant. Samlar min karl på dessa eller försöker han dölja vissa lukter som kommer från bilen? Måste ta ett snack med honom tror jag.

Kan ju tala om att dessa "väldoftande" granar inte döljde den lukt som kom från fem ungar de två milen från Skara till Skövde. Vi kunde visserligen ha stannat vid vägkanten, tagit ut en och en, av med overaller och hela kitet för att byta i detta skitoväder rent ut sagt, på med overallen igen och tillbaka till bilstolen. 

Och att åka dessa två mil, hem och byta på mina små doftgranar, gick betydligt fortare än om vi skulle ta en 40-minuters bytablöjorpaus på väg 49 i snöovädret.


Doftgranarna hårdtestades och nej, de höll inte måttet och stod emot den odör som kom från fem stycken inpackade bajsblöjor. Men vi överlevde resan hem ändå.


Nog om skitprat! Ikväll blir det lugnt för vår del. Snart sover alla, bara Linn som är vaken. Thomas och jag ska titta på film och lägga upp fötterna högt. Vi ska ladda inför morgondagen, Gabriels födelsedag. Ha en underbar kväll alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


EEG

Av Trillingmamman - 15 januari 2011 09:45

Igår var jag med Isac för undersökning angående det som hände. Det som skulle göras var EEG-test medan han sov. Och det gick jättebra självaste undersökningen. Svar får vi inom ett par veckor. Kanske visar det ingenting. Det man vet var att söndagen den 9:e att han fick epileptiska anfall och bristfällig andning, det var det som stod i remissen till att just göra detta test. Jag har också funderingar över att ta kontakt med läkaren som behandlade Isac vid det tillfället för att få veta mer, men det får bli en senare uppgift. Han har också nu kramplösande medicin ifall det skulle hända igen. Men vi hoppas innerst inne att det aldrig behövs. För övrigt så verkar han precis som vanligt. Har inte så mycket mer svar att ge. Vi väntar också på vad detta test visar och om det visar något. EEG visar bara just för stunden och kan inte se det som varit. Mycket möjligt att testerna kommer att behövas göras om enligt sköterskan. Ja det är bara att vänta, vad kan man göra? Livet rullar på som vanligt här hemma i alla fall vilket är skönt.


I morgon fyller Gabriel 3 år och då skall vi ha ett litet kalas tänkte vi. Idag får det bli en liten bakdag. Gabriel själv har beställt en blå tårta med godis på. Jag ska bege mig ut sen i shoppingdjungeln och leta reda på ingredienser och tillbehör till hans tårta. Och lite presenter förstås.


Tittar jag ut så ser jag snö, snö och åter snö. Skövde har aldrig varit vitare tror jag. Och nu längtar jag verkligen till våren och värmen. Behöver ny energi, brun kropp och soliga varma dagar. Denna vinter känns otroligt lång.


Ska passa på att njuta extra denna helg då det är den sista lediga tiden innan min make börjar jobba på måndag. Linn har redan gått en vecka i skolan. Och alla måsten är i full gång. Gympa, läxor, skridskor, matsäck, bad kalas m.m

Pojkarna är inte helt friska från magsjukan än även om det är mycket mindre av blöjbytena. Ett ganska behagligt lugn råder i detta hus för tillfället. Väldigt skönt, då kan jag ägna mig åt planeringen för min busiga sons födelsedag i morgon.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards