Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Trillingmamman - 17 januari 2011 12:19

Ja en ny vecka väntas, men inget speciellt på schemat än så länge. Tar nog dagarna som de kommer med lite spontana aktiviteter. Thomas började jobba idag, sin första dag sen julledigheten. Så nu är jag själv med barnen igen. Mycket kvällstjänster i ett par veckor för hans del och sen ledigt igen lagom till sportlovet. Men det går, allt går.... mest jobbigt för honom som inte träffar barnen så mycket mer än på helgerna.


Denna morgon passade Thomas på att mysa lite extra med barnen. Tog ett fint kort på honom och trillingarna när de hade sin morgontid vid tv:n.


  


Trötta nyvakna killar. Men de ser ut och njuta också....


Ska passa på att ta mig tid för att skriva på boken nu när jag har många kvällar ensam. Längtar verkligen för att få resultat. Tålamod, tålamod!


Tittar jag ut så ser jag barmark. Och för första gången på länge så spritter det i kroppen. Tror mina vårkänslor är tidigt ute i år. Ja det är ju bara januari så bakslag lär komma med både snö och drivis. Men idag njuter jag verkligen och humöret är på topp.

Trillingarna sover middag och Julie också. Linn kommer från skolan vid två. Gabriel leker så fint. När alla är hemma och vakna sen så ska vi ta oss ut i det blöta så jag får en bra anledning till att tvätta overallerna sen. Ut ska vi och jag tar med mig fika. Det blev över smarrig chokladkaka sen igår. Ett riktigt bra recept från kakboken jag fick av Thomas i julklapp. Och det gick att baka glutenfritt på det med. Så nu ska jag förbereda lite...


Vill passa på och tacka för era underbara inlägg också. TACK!



Och tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards