Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Trillingmamman - 20 januari 2011 15:15

Ja vissa saker borde man ge upp för länge sen tycker jag. Men det ligger inte riktigt i min natur att göra det, envis som jag är. Så därför blir det som det blir ibland. Nu låter jag himla allvarlig, jag vet. Men det är inte så farligt. Jag pratar bara om kakbakning. Hade ju tänkt att baka mjuk kaka idag men det fattades ett ägg. Ett endaste ägg.

Så jag letade vidare i receptboken och hittade detta recept.


  


Såg gott ut tänkte jag och läste igenom receptet. Enkelt att göra också. Så hur svårt ska det vara egentligen!? Tydligen skitsvårt....


         


Ser ni några "Jitterbugg"? Inte jag! Men någon har tydligen bajsat på min plåt.

Jag har ingen känsla eller finess för att baka kakor. Det är ganska uppenbart. Ge upp kommer jag förmodligen aldrig att göra även om mina kakor ser ut som skit oavsett om det är jitterbugg eller pepparkakor. Vet ju att jag är bra på andra saker tack och lov. Det här är inget man bjuder på direkt. Gästerna flyr av självaste synen av ja-vad-det-nu-är.


Fixade med videoklipp tidigare och det verkar i alla fall fungera alldeles utmärkt. Vad kul, nu är det bara att invänta mobilen som är på lagning. Den har en grymt bra videokamera. Så det kommer att komma lite mer av den varan på bloggen.


Barnen har varit allt annat än glada idag och det ser ut som en orkan har dragit fram här hemma. Ska ta tag i det nu tänkte jag innan det sprids vidare.

Maken jobbar kväll så jag får ta det hela själv. Ska sanera köket efter resterna av mina så kallade Jitterbugg också. Det vankas middag, bad, läxor och nattning. Schemat är fullt, så vad gör jag här?!


Ha en underbar kväll ni alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva







Av Trillingmamman - 20 januari 2011 10:51

Håller på att testa och lägga upp videoklipp. Nu är denna video tagen med gamla mobilkameran så kvaliteten är därefter. Vill se hur det ser ut, och blir det bra så kommer det garanterat fler klipp. Fast med nya mobilkameran förstås.


Testing, testing...



 


Gabriel spelar gitarren. Videon är inspelad precis när vi flyttade till huset i Skövde.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards