Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Trillingmamman - 23 januari 2011 20:30

Förutom kalasinbjudningar för Linn och alla normala sysslor som man alltid gör så har jag ägnat mig åt en herrans massa pappersarbete denna helg. Ja det är ett under att man har koll på allt egentligen. Säga upp här, ansöka där, ringa dit, skicka brev, skriva på, kolla datum, ansöka igen, maila jobbet.... ja fy! Det var mycket att fylla i och tänka på. Och gör man det inte rätt så står man där med skägget i brevlådan ett par månader senare och utan pengar. Vem vill det? Så jag har gjort detta mycket noga den här gången och sett till att det ska bli rätt. Hoppas jag....

Och inte nog med det så rasslade det till i min mobil och jag tänkte herregud vem är det som skickar så många sms. Ja gissa!?.... SJ. Vilken överraskning! Inställda tåg, och jag som inte hade och göra. Ringa igen, boka om och hämta ut nya biljetter. Biljetthögen blev stor. För de gamla skall sparas och visas upp eftersom det bara är en "trafikstörning". Och nya biljetten är endast giltig med de gamla. Och vi pratar störningar i hela februari månad hos SJ. Det blev verkligen att dubbelkolla noga, meddela om nya tiderna och kolla en extra gång. För Linn ska åka till sin pappa.


Jag fick trots allt göra detta i fred vilket behövdes. Thomas ägnade sig åt barnen och byggde koja i hela vardagsrummet. Det var mycket uppskattat kan jag tala om. Barnen hade skitkul!


  


Gabriel och Lucas tittar efter monster.


  


Storasyster Linn är med och leker med grabbarna.


Den här helgen gick fort. Ny vecka börjar med nya måsten. Och ja det är både tandläkare, gynbesök, BVC, skridskoåkning, simning och ett gäng samtal. Hur tänkte jag när jag planerade in allt på samma vecka? Ja vissa saker kunde jag inte styra, men det mesta. Och dessutom så jobbar Thomas kväll hela veckan. Jag får helt enkelt gilla läget och ta med barnen på lite "äventyr". Ja här hade jag tydligen noll koll på allt. Men sånt händer och det är inget som är omöjligt. Bara lite planering inför varje besök så... blir det nog bra.


Bäst att passa på och ta igen sig nu då. Min dator har varit upptagen av min make så därför blev det sent bloggande idag.


  




Och med det säger jag natti natti och tack för den här helgen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards