Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Byggprojekt

Av Trillingmamman - 27 januari 2011 20:15

Jag har tidigare skrivit om en del projekt som har gjorts här hemma. Bland annat så har min man byggt två stora högtalare som vi har i vardagsrummet. Riktigt trevligt när man tittar på film måste jag säga, och när man spelar musik. Inget fisljud där inte. Och nu behöver vi inte oroa oss för att grannarna skall ringa på och klaga. Att bo i hus är så skönt på alla sätt och vis.


Nu har han påbörjat ett nytt projekt igen. Ett måste för vår stora familj. Och att det bli eget gjort gör det ännu charmigare ( och billigare för den delen också ).


  


Ja vad gör pappa egentligen? Tre nyfikna åskådare som ville se allt.


  


Gabriel och Lucas var väldigt intresserade. Kanske blivande hantverkare? Isac flydde till bollarna och Alexander höll sig till sina mjukdjur. Men kvar blev dessa två med stora ögon.


  


Thomas jobbar på. Sågar och fixar. Och ja vad är det han nu har som projekt?


  


Här testas det. Vårt nya matbord som skall tillverkas från scratch. Bräderna läggs ut bara för att vi ska se hur långt det blir. Än är det mycket arbete kvar. Det skall limmas ihop, slipas, lackas och byggas. Jag har fått den äran att hitta ben till bordet och har även senare uppgiften att hitta stolar också. Detta bord skall ta när det är färdigt fem på vardera sida samt två på ändarna. Ett bord för tolv personer. Så fortsättning följer garanterat...


Annars har dagen varit ganska lugn, en slapp dag. Förkylningen härjar här igen. Ja jag är inte förvånad. Denna vinter är väldigt seg och bjuder på många sjukdomar. Tomten lämnar sina paket fortfarande...

Nu vill jag ha våren och värmen. Men vi är på rätt sida och på väg dit. Bara att härda ut ett par månader till. Barnen har trots allt varit väldigt lugna och snälla, så jag klagar inte. En pyssel och lekdag. Nu ska vi stora köra igång film och mysa lite i soffan. Egentid...



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




 
 
Michaela Lejonberg

Michaela Lejonberg

28 januari 2011 00:17

Sicken händig karl du har! Sån skulle jag oxå vilja ha! Fast min är bra han med... diskar o tvättar gör han inte illa det!

Skönt för er med större matbord, kommer garanterat fortsätta följa din blogg!

kram Michaela

http://www.familjenlejonberghjorth.se/familjeblogg

Trillingmamman

28 januari 2011 07:43

Hej Michaela!

Ja min man är händig. Sen finns det givetvis saker som han är mindre bra på också. Men just att använda händerna är hans största grej.

Låter som om du har en bra karl ändå trots allt ;-). Många har inte ens den hjälpen tyvärr...

Ja matbordet skall bli intressant att se hur det blir när det blir klart. Vi är ju direkt åtta nästan som bor heltid i familjen ( ibland mer ) och kommer det gäster, ja då är det fullt.

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Madde

28 januari 2011 07:57

Vill önska dig en TREVLIG helg!
Jag tillhör oxå en av de lyckligt lottade som har en HÄNDIG karl på allt utom matlagning och pappersgöra =) Men det ta jag lätt.

Vilken UNDERBAR blogg.
Tack för du delar med dig!

Kram Madde

Trillingmamman

28 januari 2011 08:22

Hej Madde!

Och TACK. Hoppas ni får en lika underbar helg ni med. Massor med lyckoönskningar från oss alla.

Ja just pappersarbete och matlagning är inte heller min mans starka sida ;-). Kanske det inte går hand i hand riktigt. Även om han kan så blir det där efter... efterarbete. I alla fall med pappersarbetet. Han brukar ropa på mig i nio fall av tio. Sen matlagningen... ja han kan som sagt men det ser ut därefter ;-). Och det går att äta givetvis.

Massor med kramar från hela klanen S

 
Zebbes mamma

Zebbes mamma

28 januari 2011 08:37

Helt underbart med ett större bord. Det behövde ni verkligen :) Kul att få bygga det själva :)

Kramar i massor

http://www.zebbeskamp.bloggplatsen.se

Trillingmamman

28 januari 2011 10:13

Ja det behövs verkligen :-). Visst kan man köpa två och sätta ihop men det skulle göra min karl sysslolös, han som har en konstant blåslampa där bak ;-). Så jag låter honom forma med händerna i stället. Han är ju duktig så varför inte :-)).

Massor med kramar och ha en mysig helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards