Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Det brinner...

Av Trillingmamman - 28 januari 2011 21:12

Det brinner inte bokstavligen men för byggprojektet matbordet så är det Thomas som har eld i baken. Hans mål är att det skall stå klart när helgen är slut, dom orden uttalade han sig om idag. Så det där med att jag skulle se efter ett par bordsben rök åt pipan. Men det gör inget. Thomas är ju av den sorten att han fixar material, bygger och sen klart. Helst igår också. Medan jag är av den sorten som tänker, tar en kaffe, byter blöjor, matar barn, kaffe, tänker, fixar lunch.. ja osv. Så för honom är det helskägg innan jag kommer till skott ;-).


Nog pratat om det. Har naturligtvis bilder att visa. Här kommer dom.


  


Bordet limmades igår kväll. Lika bra det eftersom barnen är på kladdet annars. Så det fick stå över natten och torka in och under kläm.


  


Sen kom han hem efter jobbet idag och hann inte ens ta av sig arbetskläderna innan han påbörjade projektet. Vad säger vi? Visst brinner det lite...


  


Till slut så bytte han om och fortsatte givetvis. Duracellkaninen Thomas.


  


Julie fick tag i ett par intressanta djur. Helt ovetande om vad pappa sysslar med. Den där ödlan.. den ni!


  


Gabriel fick tag i en fleecefilt och lekte kung...


  


... med Linn som hade något i kikaren.


  


Trillingarna följde pappas jobb med stora ögon och frågan -vad gör du pappa?


  


Ja men titta, benen är på. Det var inte mer än väntat eftersom bordet skall vara klart på sönd... helst igår.


  


Och det står stadigt med. Här testas det om det får plats fem stolar på rad. Fast det är fel stolar...


  


Dags att göra bordskivan plan efter att ha limmat ihop brädorna.


Ja här går det undan minsann. Och det är nog så när min käre make har fått något att göra så brinner det i knutarna. Så projektet är snart klart. Det slipas fortfarande och att barnen sover i detta "oljud" är för mig en gåta. Men de var så trötta efter den här dagen så jag antar att ljudet inte störde. För de sover, har kollat ett par gånger.


Ja ni ska få höra...



 


En hälsning från duracellkaninen också. Kanske ni inte hör för oljudet men han säger att jag skall få den stora äran att lacka bordet i morgon kväll. Precis vad jag hade tänkt en lördag kväll. Och självklart så gör jag det för jag är minst lika angelägen om att bordet skall bli klart. Hela huset ser ut som en byggarbetsplats för tillfället. Ja fortsättning följer.....


Ha en trevlig helg alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




 
 
Ingen bild

Madde

28 januari 2011 21:45

Följer med spänning resultatet.....
Här skall vi iväg och beställa nytt kök till veckan... Sen på samma gång så åker hallen med på en sväng =)
Ha en fortsatt bra helg!

Kram Madde

Trillingmamman

29 januari 2011 08:39

Ja med driftiga karlar så kan allt hända i hemmet ;-). Här filas det för fullt och målning väntar mig ikväll. Lycka till med kök och hall!

ha en superhelg!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Anneli

28 januari 2011 21:49

Var Glad för att din man är som en duracellkanin som det brinner i baken på! Min har en viss förmåga att hamna framför tv-spelet eller datan, när vi ska fixa något!
Ha en trevlig helg och framförallt på lördagkväll!

Trillingmamman

29 januari 2011 08:41

Hej Anneli!

Ja jag är faktiskt glad för det. Här spelar ingen dataspel av oss ( personligen så avskyr jag det ). Även om tid spenderas framför datorn så är det aldrig frågan om timmar tack och lov.

Ha en underbar helg. Här skall lackas och det ser jag fram mot :-).

Kramar Eva

 
Ingen bild

Maria

28 januari 2011 21:55

Duktig gubbe du har! Ha en bra helg! Kram

Trillingmamman

29 januari 2011 08:42

Ja han är faktiskt riktigt händig :-). Har tur som har en sådan man.

Ha en riktigt mysig helg!

Kramar Eva

 
Ingen bild

sanna

29 januari 2011 11:59

En sån man skulle man ha. Jag följer med spänning hur det blir. Jag såg att du hade samma köks stolar som jag har i från IKEA dom man kan bytta tyg till. Ha en trevlig helg.

 
mångmamma

mångmamma

29 januari 2011 22:05

Egentligen var det ett precis sådant här bord jag ville ha till vår matsal men maken fyndade ett stiligt schabrak på Blocket för drygt ett år sedan.
Utan problem sitter vi också tolv runt det men med fyra på långsodorna och två på gavlarna!
Kan ju behövas emellenåt...
Kram och ha en trevlig lackningsstund!

http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com

Trillingmamman

29 januari 2011 23:43

Ja det bordet vi hade innan var också från blocket, ett stort matsalsbord. Men inte för 12 personer dock. Och den har gjort sitt med så därför fick den åka nu när det nya bordet står klart :-).

Får vi gäster så behövs det fler platser ändå men detta är en bättre början än vi hade innan.

Har nu laserat bordet och lackningen tar jag när det har torkat i morgon kväll.

Ha en fortsatt trevlig helg!!

Massor med kramar från alla oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards