Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Trillingmamman - 7 februari 2011 13:11

Igår var det en sån dag där allt gick i ett. Hade enorm energi och det blev minsann hur mycket som helst gjort. Kunde lika gärna ha utsett mig till duracellkaninen själv.

Ensam med en del av barnen ( Gabriel följde med Thomas till Stockholm då hans son Edvin skulle tillbaka till sin mamma ) satte jag igång med operation bakning på förmiddagen. Inte bara bullar blev det....


  


... utan även franska bröd. Hade lite jäst att göra mig av med så varför inte baka.


  


Kan säga att barnen blev glada över nybakta bullar, bröd och dricka. Och i det här huset så går det åt. För dessa två fina nybakta finns inte längre mer än i allas magar ( förutom min ). Små barn, två franskor... stora barn, många mer franskor. Törs inte tänka på antalet bröd som kommer att gå åt i denna familj när barnen blir större. Men jag har fått många fingervisningar om hur det kommer att bli.


  


Här sitter dom så fint och väntar på det jag har gjort. En liten eftermiddagsfika blev det. Sen på eftermiddagen dessutom så blev storstädning. Skura kök, badrum, golv, väggar, tak.. ja överallt där man såg "spåren" av barnen.


Eftersom Thomas var borta i stort sett hela dagen igår, för det tar ju sin lilla tid att ta sig fram och tillbaka till Stockholm, så kunde han inte hämta ut sitt efterlängtade paket. Förrän idag. Ni vet hur ögonen kan glittra på små barn när de får paket. Oh ja, de glittrar lika mycket hos en vuxen kan jag säga...


  


Kolla trumpeterna! Och storleken på dem jämfört med Isac. Detta är alltså högtalare för er som inte har listat ut det än. Och Thomas har ett projekt på gång, igen. Han ska bygga två nya högtalare, med bättre ljud.

Så nu när vi sitter och tittar på film så ska vi inte bara få en ljudupplevelse utan också mittbena av ljudvågorna. Mer kommer om Thomas projekt, jag lovar.


  


Han hade även en fin bukett tulpaner med sig hem till mig. Tänk att lite kan göra så mycket. Blev jätteglad för dessa!


Nu har han åkt och jobbat och jag är kvar med barnen som sover. Idag blir det en utflykt till tandläkaren då Linn ska dit igen. Och är hon lika duktig som hon var förra gången så har jag lovat henne en film. Tänkte då ta en tur direkt efter för att slå två flugor i en smäll. Behöver matburkar till Julie.


Ja klockan går och jag borde tänka på refrängen annars blir det bråttom, bråttom för att hinna till tre.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards