Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Trillingmamman - 9 februari 2011 19:56

Efter gårdagens små irritationsmoment så tjöt jag ett vrål från avgrunden vilket tydligen nådde försäkringskassans hemsida. För i morse så fungerade plötsligt det jag inte kunde göra igår. Och det fick min morgon att börja bra, humöret var på topp.

Även om jag vaknade med ett svullet och rött öga. Och nej jag har inte slagit mig. Underbara förkylningar som härjar har nått mitt ena öga. En riktigt gullig liten ögoninflammation med andra ord. Fast det gör inte ont, ser bara sjukt ut. Och det kan jag leva med eftersom det snart går över.


Idag hade jag ett BVC-besök att avklara också vilket jag i full färd var på väg att avboka på morgonen. Att ta med sig ett gäng barn och mig som har en ögoninfektion är inte det optimala på en öppen mottagning. Ringde samtalet och förklarade situationen för henne och hon var så snäll och förstående. Och sa helt vänligt -Jag kan komma till er i stället så slipper du ta med alla.

Vilken service!


Hade tänkt att göra lite saker idag utöver besöket på BVC men det föll bort ganska duktigt. Pojkarna var trötta och riktigt ur gängorna. La dem för att sova en stund och i vanlig ordning så vaknade Isac efter en timme. Lucas och Alexander sov som stockar. Efter ytterligare en timme så vaknade Alexander. Men Lucas var så slut att han sov en bra bit längre till och jag ville inte störa hans sömn då de inte är riktigt i form än. Sen helt otippat så gick Gabriel och lade sig, helt slut han med. Och även han sov ett tag. Så det har varit sömnhuset idag från tio till halv tre. I omgångar. Men det gjorde att jag kunde ge dem lite egentid på tu man hand.


När dom väl var vakna sedan så lekte de på som aldrig förr. Men jag vet inte i vilken ordning det var om det var leksakerna, möblerna eller annat som anföll dem... eller om det var tvärtom. Det blev trösta på löpande band av alla fyra som konstant hade gjort sig illa. Och stackarna har bulor lite här och var.


Ja och sen kom sköterskan från BVC. Fem nyfikna ansikten följde henne med blicken medan hon vägde och kände på Julie. Det tog inte så lång tid och sen var det dags för middag helt plötsligt. Vart tog den här dagen vägen?


Nu sover mina små bulor så sött och jag har ägnat lite tid åt att lägga till en funktion här i bloggen. Ni ser den i menyn till vänster, man kan följa via NetworkedBlog. En app som finns på Facebook. Tror att den skall fungera korrekt nu. Annars skriv ett meddelande till mig. Nu kallar soffan på mig helt klart!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards