Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Högar med snö och högar med barn

Av Trillingmamman - 11 februari 2011 19:19

Den här snön får mer än gärna försvinna nu. Just när man började se barmark komma fram och vårkänslorna smög sig på en... så kommer det här, snö i drivor. Som ett slag med en åra rätt över ansiktet känns det som. Men det är ju bara februari och vad jag vet så har det aldrig varit vår då. Så vad hade jag väntat mig egentligen? Underverk?

Ja snön ställer till det en hel del har jag hört. Även här i Skövde i form av sena avgångar hos SJ. Är ju inte direkt förvånad för vi pratar om aluminiumfolie, även kallad tåg x2000. Försenad med si så där två timmar. Men Linn hade gott sällskap med sin farmor och så vitt jag vet så sitter de på tåget än mot Stockholm. Hoppas resten av resan hem till pappa går bra också.

Tror Stockholm har mer kaos än oss ändå. Här går både plogbilarna och bussarna. Men nu är man bra trött på vintern. Jag vill ut och påta i trädgården. Har ju fyra livs levande jordfräsar som kan göra förarbetet åt mig.

Den här dagen har gått fort, precis som alla andra. Barnen har trots allt varit väldigt goa idag.

Här ser ni en hög trillingar.

Isac och Lucas älskar att brottas och bråkas...

... medan Alexander är som tjuren Ferdinand. Inte lukta på korken men han älskar sina mjukdjur.

I morgon så skall jag och Thomas få lite egentid på kvällen. Vi har nämligen fått barnvakt så vi kan gå på bio. Så mysigt och det ser jag fram mot.

Önskar alla en riktigt mysig fredag!

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Vivan

11 februari 2011 22:41

Tack för att jag fick besöka er! Det var även jättekul att vara med i skolan en hel dag. Men SJ!
Suck! Inte nog med att tåget var mer än två timmar försenat. Vi lyckades tjata oss till en gratis anslutning från Södertälje Syd och det fick vi. Tack snälla SJ. Det var bara det att när vi skulle kliva av i Södertälje gick dörren inte att öppna så där stod vi snopna tillsammans med några andra resenärer när tåget åkte vidare till Stockholm. Vi fick tag i en dam som lovade oss att få åka tillbaka med nästa tåg mot Göteborg. Hon lovade t.o.m att X 2000 skulle stanna i Flemingsberg bara för att vår skull. Det lät för bra för att vara sant. Det var det också. När vi frågade en annan av tågets personal blev vi avsnästa och fick veta att hon minsann inte kunde stoppa tåget utan order från högre ort. Då brast det för Linn och tårarna sprutade. Tågpersonalen tillkallade snabbt en SJ tjänsteman som lotsade oss till loungen på centralen. Där blev vi serverade juice och kakor och kunde sjunka ner i de fina fåtöljerna och titta på Let´s dance. Efter en stund kom en person och meddelade oss att en taxi var beställd till oss och att SJ skulle betala. Under de 15 minuter vi väntade på bilen hade Linn sagt " de har lurat oss" minst 10 gånger. Jag försökte hålla skenet uppe men var lite osäker ända till vi blev avsläppta hemma i Flempan. Ett äventyr var det och Linn och jag kommer att ha ett gemensamt minne att prata om i många år.
Men visst är det bedrövligt!
Kram Vivan

12 februari 2011 08:50

Hej farmor!!

Ja fy vilken resa :-(. Men jag är så glad att Linn hade sällskap av dig. Annars hade det inte gått alls.

Spara biljetterna för man får tillbaka pengarna när tåget är mer än en timme försenad. Ja lite bjöd SJ på men när det är så grova förseningar så borde de bjuda till mer... Fy säger jag bara.

Hoppas ni får en underbar vecka tillsammans!

Massor med kramar från alla oss!

Eva N

11 februari 2011 23:43

Oj.... jag läser det som Vivan skrivit och är SÅ glad att Linn hade sin farmor med sig på tåget!!!! Jag förstår att Linn kände sig lurad, det tycker jag att de blev oxå. Skönt att de kom fram till slut!
Vad jag egentligen skulle skriva har jag nästan glömt nu.... ;-) JO, så kul att Thomas & du ska få rå om bara varann med bio imorgon! Ha så trevligt! :-)
Kram från ett snöigt Dalarna

12 februari 2011 08:52

Tack Eva!

Är också glad att Linn hade sällskap, annars hade jag varit en djupt orolig mamma vid det här laget.

Jag och Thomas ska ha det mysigt ikväll, lovar. Men först ska vi bjuda barnvakten på en riktigt smarrig middag.

Ha en underbar lördag!!

Bettan

12 februari 2011 09:21

Vilken mysig hög med killar =)))

12 februari 2011 11:08

Tack Bettan!

Ha en supermysig lördag!

Lillmonster

12 februari 2011 16:39

Mysiga bilder. Fast jag är rätt nöjd med att ha tagit dem en o en s a s. :)

Här fick jag alla barn hemma igår. Det gick inte en enda buss här. Först på sena eftermiddagen kom de igång igen.
Man tycker ju att de borde ha vant sig vid att det faktiskt kommer snö. Men icke...

Kram

13 februari 2011 10:59

Ja fy vad snön kan ställa till det :-). Och när det gäller vintern så är det nog så att vi är vana med milda slaget. Att det nu har varit massvis med snö två år i rad borde egentligen inte vara något nytt. För så såg det ut förr, även om vi har varit lite bortskämda med barmark ett par år.

Fast våren är snart här, det har jag bestämt ;-).