Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Lilla Melodifestivalen

Av Trillingmamman - 13 februari 2011 08:29

Igår fick jag och min make egentid. Hans arbetskamrat Tobias kom över och åt middag med oss, och senare satt han barnvakt på kvällen. Vi kunde då ta oss en tur på stan och gå på bio. Det hör verkligen inte till det vanliga, men när vi väl gör det så är det extra mysigt. Nu var filmen ingen höjdare tyvärr och det är väl en chansning när man väljer film på bioduken. Filmen vi såg hette the Tourist. Nu var det i alla fall skönt att få göra annat för ett par timmar så jag klagar absolut inte. Tack Tobbe!


Ja gårdagens morgon var som alla andra och började i full fart.


  


Gabriel testade eltandborsten men tyckte inte det var en höjdare. Han tjatade hål i öronen på Thomas om att få pröva. Så nu har han gjort det och stackarn vibrerar än.


  


Morgonstund... med lite mys och lek.


  


Gabriels bus var att dra ner alla lådorna i hallen med ytterkläderna i. Han tog ut allt och hittade massor att klä ut sig med. Här i Linns mössa, någons strumpor och någons raggsockar. Kan tillägga att han så duktigt hjälpte till och städade i ordning sen med pappa.


  


En slut man som passar på att vila medan de små sover. Endast fotografen är vaken...


  


Med Thomas nya CD-spelare så fanns det även finesser med mikrofon som kunde kopplas in. Och barnen fattade först inte hur de skulle göra. Men när de väl kom underfund med ljudet och att det var deras egen röst som ekade i högtalarna så hade de väldigt skoj. I med skivan i CD-spelaren och de sjöng i den där mikrofonen så det dånade ut i högtalarna.


  


Lucas testar och gillar sin egen röst. Han var dock ganska försiktigt och verkade vara lite av en balladsångare.


  


Isac tyckte definitivt om att höra sin egen röst. Gärna högt, skrikigt och länge.


  


Gabriel som är lite av familjens musiker fullkomligt älskade micken. Han tog över och rockade loss ordentligt. Satte på hans älsklingsskiva, Darin. Och gissa om han sjöng med till låten Microphone som han kan texten till.

Ja vi hade vår egen Lilla Melodifestival hemma. Kul var det att se barnen uppskatta det så mycket. Den stora Melodifestivalen har vi bojkottat för länge sedan. Och den ersattes i alla fall med ett biobesök.


Trötta är vi idag. Bion blev lite sen och vi är så vana med att lägga oss i tid då vi har morgonpigga barn á la 06.00 Och lägga sig två timmar senare än normalt gör ju sitt. Fast det är ingen katastrof, det går att ta igen. Barnen är lite hängiga och det härjar förkylning här för tillfället. Som kylan och snön smyger sig på gör även dessa baciller. Gratis och som ett brev på posten.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Sofia

13 februari 2011 10:32

Gud va skönt med lite egentid, bara du och Thomas. Trist att filmen inte var någon höjdare, men det kanske inte var det som var det mest väsentliga, eller hur? Ja, Gabriel har verkligen en musikalisk ådra. Kommer det från din sida? KRAMAR I MASSOR!

Trillingmamman

13 februari 2011 11:01

Hallå vännen!

Ja det var skönt med egentid, och som sagt det vesäntliga var inte filmen utan bara att få sitta och ta det lugnt. Han och jag. Och det var riktigt mysigt och skönt.

Ja den musikaliska ådran är från min sida ;-).

Hoppas ni får en riktigt mysig dag nu i vintersolen som steker. Här i Skövde lyser det starkt fast det är kallt... brrr. Saknar våren duktigt nu.

Massor med kramar från gurkorna små och stora. Hälsa alla!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards