Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Trillingmamman - 14 februari 2011 13:18

Nu på morgonen så tog jag med Lucas, Isac, Alexander och Gabriel till öppna förskolan. Eller egentlihen är det mer som kyrkans barntimmar eller något liknande. Fika för alla och mängder med leksaker att välja bland. De som ville kunde ta med barnen upp och sjunga också, fast det var givetvis frivilligt. Vi prövade en stund men sen så var det spring i benen och då var det nog bäst att avlägsna sig. Kände att de störde mer om vi var kvar. En trappa ner så dök barnen på alla leksaker igen.


För oss var det första gången som vi tog oss dit över huvud taget. Och jag gick med grannen som bor mitt över oss och hennes barn. Hon frågade mig tidigare då jag vid ett tillfälle för länge sedan hade frågat om det fanns öppen förskola här i området. Så vi slog oss samman idag.

Väldigt trevligt var det och barnen fullkomligt älskade att leka bland de "nya" sakerna och andra barn. Det var precis som om de inte hade gjort annat. Trodde faktiskt att de skulle bli lite blyga bland alla främmande men nej... till och med Alexander släppte byxbenet på mig.


De har även verksamhet på torsdagar också, så nu vet man vad man kan sysselsätta barnen med två gånger i veckan. Trevligt att se lite andra ansikten också.


  


Lucas hittade massvis med bilar att köra med.


  


Även Isac. Här med en jättestor brandbil.


  


Gabriel åker utför.


  


Alexander hittade dockskåpet med tillhörande möbler som var högst intressant.


När vi kom hem sen var pojkarna mycket trötta. Till och med Gabriel som annars brukar kunna hålla låda hela dagen. Det blev en snabb lunch. Och nu sover alla så gott, både stora och små. Eftermiddagen väntar...


Idag är det också en dag man kan krama om alla extra mycket. Det ska jag tänka på när alla vaknar sen. Och sen väntar även mitt favoritprogram ikväll, Familjen Annorlunda. Och före det så skall jag ta en efterlängtat träningspass på trainern. Här med så friskförklarar jag mig!


Med det vill jag säga:


  



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards