Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Trillingmamman - 17 februari 2011 14:04

Ja det blev en tur till öppna förskolan idag också med grannen. Den här gången fick jag med min man också, och han stod givetvis och jubla över det ;-).

Det är trots allt övervägande kvinnor med barn där även om det finns män också. Men 50/50 är det inte precis...


Barnen hade lika kul idag som i måndags och de röjde bland alla saker. Ingen av pojkarna verkade blyga eller ville vara nära vare sig mig eller Thomas. Här skulle utforskas. Tog med Julie när det var sångstund och det gillade hon. Fick också reda på att de hade kör vilket jag genast kom att tänka på Linn. Hon gillar nämligen att sjunga. Ska prata med henne och se om intresset finns för hon var välkommen att prova på för att känna efter.


Ja sen var det bara hem igen, laga lunch snabbt som attan då det är pojkarnas sovtid egentligen. Och de somnade fort. Julie som hade varit vaken hela förmiddagen somnade duktigt hon med. Gabriel och Thomas åkte iväg en sväng för att göra lite ärenden på stan. Där stod jag med överskottsenergi som alltid. Plockade fram cykeln och tog min lilla tur på 40 minuter. Föredrar att träna på förmiddagen eller på dagtid då man oftast har orken. Visst fungerar kvällarna också men man blir så pigg efter ett pass att det blir svårt att sova på en gång.


Nu är eftermiddagen redan här. Alla små har vaknat nu och det började inte bra. Isac kräktes.... Håller tummarna för att det inte var annat än hostan som gjorde det.


Måste sluta nu men lägger in lite bilder från Alla hjärtans dag och en från restaurangen i Göteborg där vi åt lunch.


  


Min man kom hem med detta i måndags. Mysigt på Alla hjärtans dag!


  


Pojkarna satt så fint runt bordet och åt nudlar med vårrullar.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards