Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Den sista som står

Av Trillingmamman - 24 februari 2011 10:15

Jag har haft den underbara äran att besöka vänner, familj och min morbror och hans fru under två dagar i Stockholm. Åkte i tisdags och kom hem sent igår kväll. Därför har det inte blivit något bloggande. Största chocken fick jag då det skiljde sig många minusgrader från Skövde och Stockholm. Samma sak med snömängden. Ska nog inte klaga över vädret här, kanske till och med ropa ut lite vårkänslor.


Hade med mig Gabriel och Julie upp på resan. Första stoppet var hos mina föräldrar där jag även sov kvar en natt. Sen kom min vän Mia över och vi fikade och pratade en stund, eftersom de bor så nära varandra. Kärt återseende vännen!


Onsdagen bjöd på besök hos min morbror och hans fru. Vi stannade en stund och åt lunch där innan vår resa fortsatte. Ett besök hos Mirka och hennes familj i Märsta. De bjöd på fika och middag och ett riktigt kärt återseende med. Tack ni alla!


Underbart att ha fått ladda batterierna igen. Även om bilresan är riktigt seg att köra. Men både dit och hemresan var utan problem då barnen sov hela vägen. Så det var bara i stort sett och köra från dörr till dörr.


För en tid sedan så blev vår familj intervjuade av en lokal tidning här i Skövde och artikeln har nu blivit publicerad.


  


Artikeln berättar om hur det kan vara en typisk dag i en familj med många barn.


  


För de som är nyfikna så kan man ta del av hur en dag kan se ut hemma hos oss.


Nu har även Linn insjuknat och man kan säga att jag är den sista som står emot denna kräksjuka. Och jag ska nog inte säga mer om det än utan låta ett par dagar passera innan jag sjunger hurra baklänges.


Lite trött idag är man men det kändes ändå skönt att komma hem och se att maken hade städat, tvättat, bakat.. ja allt. Och det fick en på gott humör igen. Inser att jag har en enorm tur som ändå har en man som vet hur det är och hjälper till med hushållssysslorna här hemma.


Nu ska jag ta hand om min sjuka dotter...



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Maria piteå

24 februari 2011 12:51

hejsan,

måste bara få säga att jag tycker ni gör det bra båda två som orkar med så många barn som alla är så små. för hur det än är så måste det vara full fart hela tiden kan jag tänka mig och jag tycker ni gör det bra. Visst man har ju gjort ett val när man skaffar barn men dom är ju en välsingnelse också men det betyder ju inte att det inte är jobbigt ibland =).

måste också få säga att du har tur som fick komma hem till ett välstädat hem det är inte alla män som förstår och hjälper till. det är ju faktiskt ett heltidsjobb att gå hemma med barnen precis som att jobba heltid.

iaf så vill jag säga hur bra jag tycker ni gör det och ni verkar verkligen klara det också. jag tror nämligen själv inte att jag skulle klara det så för mig i mina ögon gör ni ett elefant jobb =)

kram

Trillingmamman

25 februari 2011 11:34

Tack så hjärtligt :-)... Ja man är ju inte mer än människa så visst har man sin dagar då man bara vill gömma sig ;-).

Jag inser att jag är lyckligt lottad som har en man som hjälper till. Och han om någon vet hur mycket jobb det är.

Ha en underbar helg!


Kramar Eva

 
Ingen bild

Eva N

24 februari 2011 18:28

Så härligt för dig att ha träffat nära & kära igen! :-) Håller både tummar & tår för att du ska få sjunga hurra baklänges snart ;-)
Kram

Trillingmamman

25 februari 2011 11:35

Hej Eva!

Tror att jag kan sjunga lite i alla fall.. om inte annat för att det är fredag ;-)..

ARRUH!.... Äntligen helg :-))). Hoppas ni får det underbart!!

Kramar Eva

 
Bettan

Bettan

24 februari 2011 18:40

Hoppas du slipper bli sjuk nu då !!!Ha en bra kväller =)

http://www.metrobloggen.se/Mamma10

Trillingmamman

25 februari 2011 11:36

Tack Bettan!

Är fortfarande frisk här :-).

Hoppas ni får en mysig och underbar helg!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards