Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Trillingmamman - 25 februari 2011 10:22

Jag kom inte bara hem till ett välstädat hem här om dagen utan även trillingarna var nyfriserade. Så enkelt att bara ta rakapparaten och dra ett par tag. Säger jag som nästan aldrig klipper dom. Och vad jag har förstått på Thomas så är det lite protester från deras sida också. Men har man sett på alla barnen och genom åren så har alla mer eller mindre grinat när det kommer till klippningen. Vad det nu är för hemskt med det, det gör varken ont eller känns.


  


Alexander ser klart ut som en ligist. Även om han är lammet själv.


  


Isac, trött och nöjd. Bakom står Lucas med mössan på. Han älskar den stickade mössan från mormor även om den nu är för liten så ska den på huvudet likt förbannat. Gulligt!


  


Gabriel som har stått ut med ett par dagars hektiskt körande och hälsa på en massa folk passade på att ta igen sig lite. Och den lilla somnade så gott i trappan en stund, mitt i leken.


Idag är det löning och Thomas passar på att storhandla. Listan blev lång och det behövs verkligen fyllas på i förråden. Om inte annat med blöjor, tvättmedel, skurmedel och tvättlappar. För dessa varor har gått åt denna helg.


Själv ska jag bara ta det lugnt, städa lite, ta hand om barnen och njuta av denna fredag. Min dotter Linn är också piggare idag men har lite att ta igen efter gårdagens sjuka. Skönt att se att alla står på benen mer eller mindre. Lite frågetecken är det kring Lucas som ser ut att ha börjat på rond två när det gäller magsjukan. Men det kan vara att han fortfarande inte är helt frisk. Några tar lite längre på sig att tillfriskna i denna familj. Matkontot är inte så högt just nu heller då nästan inga äter. Men blöjbyten har det varit så det blir nog ändå plus-minus noll i slutändan.


Ha en underbar fredag ni alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards