Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Trillingmamman - 26 februari 2011 08:49

Igår var det en riktig slappardag, för vissa. Barnen behövde mer än väl ta igen sig märkte jag och även jag. Och det har belönat sig, idag är dom verkligen friskförklarade. Som dom åt i morse. De tog igen helgens ranson av mat. Passade bra att Thomas och Gabriel storhandlade lite på City Gross då.


  


Räcker i en vecka och lite till. Nu kom han även hem med en dammsugare till mig. Ett skyltexemplar till kraftigt nedsatt pris. Sånt gillar jag. En röd och fin Nilfisk.

Nu har vi förvisso den stora dammsugaren men efter ett par månaders användning så har man insett att den är ganska så tung att bära upp och ner. Så vi tar med oss den till Småland i stället.


Även Linn har återhämtat sig och börjar nu få lite färg i ansiktet.


  


De var så trötta igår kväll att alla somnade utan större protester. Fast det brukar de göra i och för sig.


  


Gabriel och Thomas tog ett bad och efter det kunde inte han hålla ögonen öppna. Det tog inte många sekunder så somnade han.


  


Julie somnade gott hon med.


Jag har en sådan enorm tur. Nu har även hon kommit till det läget att hon sover hela natten. Och har gjort i en månad ungefär. Lite mat var det hon behövde helt enkelt. Kan hända att hon vaknar till och har tappat nappen men annars inget matande nattetid. Sjätte barnet i rad som under året sover hela natten utan problem. Så skönt. Måste ha varit duktig i mitt tidigare liv som fått snälla barn ;-).


Ja idag är barnen friska så vi tänkte göra en utflykt med start om en stund. Så jag har lite att stå i. Återkommer igen med bilder och berättande. Och ett HURRA baklänges blir det också.. ARRUH!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards