Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Trillingmamman - 28 februari 2011 10:21

Igår fick Thomas ett ryck, som han kan få ibland. Och det betyder att det skall göras nu, helst igår eller omedelbart på sekunden. På gott och ont. Man vet alltid att det blir slutfört hans projekt i alla fall.


  


Ja här kavlas degen ut över hela bordet. Praktiskt bakbord har det blivit av det lilla köksbordet. Även jag använder bordet till det ändamålet. Inte ofta vi sitter och äter vid det eftersom vi nästan alltid är många hemma och då behöver det stora matbordet.


  


Han bakar med djup koncentration min man. Fokuserad på bullarna kan man säga.


  


Gabriel kollar in jäsningen och om bullarna tål lite lastbilstryck.


  


Det gjorde dom och så här blev resultatet av bullarna.


  


Bullfest blev det och barnen åt som vanligt av godsakerna som bjöds. Varma kanelbullar med mjölk, det var inte tråkigt.


  


Och gourmetkillen Alexander avlade ett mmmmmmm efter första tuggan. Vilket är ett bra betyg.


Lite efterdyningar av magsjukan har vi haft igår kväll och i natt. Julie och Lucas bestämde sig för att kräkas. Sen är det fortfarande oftare blöjbyten på smågrabbarna. Men ändå vill jag säga att det är bra. Säkert bara efterdyningar som sagt....


Idag är det också första dagen stegräknaren åker på. Nu är träningen i full gång fram till sista mars. Fyller i kortet med mina steg och resultat. Även om jag är med i ett lag på jobbet så är det alltid mot sig själv man tränar. Kul ska det bli. Cykling väntas också ikväll och för ett pass på en halvtimme så motsvarar det 2700 steg.


Sen är det också det obilgatoriska tv-programmet Familjen Annorlunda som jag följer ikväll också. Bara roligheter.


Ha en underbar måndag ni alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards