Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Den här dagen för två år sedan...

Av Trillingmamman - 3 mars 2011 07:15

Idag för två år sedan så satt man skitnervös på Huddinge sjukhus. Dagen då trillingarna skulle komma till världen med planerat kejsarsnitt, 2009-03-03. Förlösta i vecka 35+3 och alla vägde omkring 2400-2500 gram.


Nu har det gått hela två år sen sist. Och ytterligare ett barn till vilket man aldrig trodde. Vi överlevde den hektiska småbarnstiden med matning, nattning och allt som hör till. Idag dansar vi in tvåårstrotsen i stället.


Det ska firas med tårta, paket och ballonger!



GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN KILLAR!

 

 

        

 

 

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

 



 
 
Elisabeth

Elisabeth

3 mars 2011 08:27

Grattis till dina goa grabbar!

http://knytet.bloggplatsen.se

Trillingmamman

3 mars 2011 08:48

Tack Elisabeth!

Ska hälsa den goa trion ;-).... och tårta skall mumsas på idag med.

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Madde

3 mars 2011 08:42

Ett STORT Grattis!!!
Hoppas ni får en kanon dag...

Kram på Er...

Trillingmamman

3 mars 2011 08:49

Tack Madde :-)!

Det ska bli en ätardag från den fina delen av kostcirkeln ;-). Grön tårta skall bakas med bananer och Ahlgrens bilar på. Killarnas favoriter :-).

Bilder kommer sen. Ha en underbar dag ni med!

Kramar Eva

 
Camilla,30 år & blivande 8 barnsmamma

Camilla,30 år & blivande 8 barnsmamma

3 mars 2011 09:37

Grattis till killarna..
Hoppas ni alla får en bra dag
Mvh Camilla

http://minstorafam.blogg.se

Trillingmamman

3 mars 2011 11:05

Tack Camilla!

Vi önskar er detsamma :-).

Kramar Eva

 
Ingen bild

Johanna

3 mars 2011 09:53

Grattis grattis grattis Isac Lucas och Alexander!

Trillingmamman

3 mars 2011 11:05

Tack Johanna :-)..


Ha en underbar dag!


Kramar Eva

 
Ingen bild

Eva N

3 mars 2011 10:03

Stort GRATTIS till grabbarna på 2-års dagen! Hoppas det blir mycket tårta & presenter för dom idag :-)
Kram

 
Ingen bild

Eva N

3 mars 2011 10:03

Stort GRATTIS till grabbarna på 2-års dagen! Hoppas det blir mycket tårta & presenter för dom idag :-)
Kram

Trillingmamman

3 mars 2011 11:06

Tck Eva :-)..

Tårta och presenter blir det i massor...

Ha en underbar dag!


Kramar Eva

 
Ingen bild

Maria

3 mars 2011 10:39

Stort grattis till killarna på 2 årsdagen!

Trillingmamman

3 mars 2011 11:07

Tack Maria :-)..

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

 
Bettan

Bettan

3 mars 2011 11:34

Grattis Grattis Grattis =)

http://www.metrobloggen.se/Mamma10

Trillingmamman

3 mars 2011 13:17

Tackar, tackar, tackar :-)...

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Marianne

3 mars 2011 12:23

Hej Eva! Stort grattis till era 3 grabbar. Jag tycker det är jobbigt att ha en son som är i trotsåldern, men ni har tre stycken. Varma hälsningar från ett ännu snöigt Gotland..

Trillingmamman

3 mars 2011 13:19

Hej och tack :-).

Jag kan tala om att jag tycker det är lättare med tre på en gång som trotsar. För man kan inte lägga energi på allt dom skriker om vilket gör att de ger upp fortare... Eller så har mitt tålamod blivit bättre med åren.

När jag var ensam med dottern så tyckte jag att hennes trots var jobbigare i alla fall när hon var två ;-).

Ha en underbar dag, här är det mindre snö och lite barmark. Våren kommer nog snart!!


Kramar Eva

 
Sjubarnsmamma

Sjubarnsmamma

3 mars 2011 13:22

Ett stort grattis till dina guldklimpar!!!
Kramar till er alla!

http://www.sjubarnsmamma.com

Trillingmamman

3 mars 2011 14:59

Tackar :-)....

Vi önskar er alla en mysig dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Birgitta

3 mars 2011 15:07

Grattis till dina goa killar!

Trillingmamman

3 mars 2011 15:59

Tack Birgitta :-)...

Ha en underbar dag/kväll!

Kramar Eva

 
Barnens Hjältar

Barnens Hjältar

3 mars 2011 19:04

Åh vilket mysigt minne det blir varenda år, kan tänka mig att det var speciellt att vänta trillingar :-)

http://barnenshjaltar.blogg.se

Trillingmamman

3 mars 2011 21:57

Ja det är verkligen speciellt och jag känner mig lyckligt lottad som fått vara med om det :-).

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Beata

3 mars 2011 20:48

Hej Eva!
Stort grattis till grabbarna, hoppas att ni har haft en underbar dag tillsammans med mycket tårta och lek!
Kramar från Beata.

Trillingmamman

3 mars 2011 21:59

Hej Beata och tack :-)..

Ja det har varit en lyckad dag för barnen. Bilder kommer snart.

De somnade allihopa utan problem.

Vi önskar en underbar kväll till er..

Kramar Eva

 
Cissa

Cissa

4 mars 2011 02:10

Nu har ju klockan hunnit passera midnatt, så det får bli ett litet försenat grattis till födelsedagsbarnen! Hoppas dagen har varit toppen! :-)

http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com

Trillingmamman

4 mars 2011 07:41

Tack Cissa!

Gårdagen var lyckad!! Bilder kommer snart.

Vi önskar en underbar solig dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Tove Kathrine

4 mars 2011 15:17

Gratulerer så mye med dagen som var i går! En flott trio du har ja:-)

Trillingmamman

4 mars 2011 18:00

Tack så hjärtligt Tove :-))..

Skönt och höra från grannlandet igen :-). Vi önskar er en riktigt mysig fredag!

Massor med kramar från ett fortfarande kallt Sverige och familjenXL

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards