Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Trillingmamman - 6 mars 2011 20:25

Mina små går med en konstant elva under näsan. Sen har de fått en grym hosta på köpet med. Man ser i ögonen att deras ork inte finns riktigt för vare sig lek eller mat. Kan bara ge dem dricka och det som de äter för tillfället, ibland får man rucka på det vanliga. Hoppas det går över snart, alla har nog haft feber med i omgångar. Nu sover de och jag hoppas det förblir hela natten. Det blir nog i säng tidigt för att orka ifall det blir snurrigt.


Tyckte mig känna våren idag även om det var kallt. Tog en härlig morgonpromenad till Ica och det var riktigt uppfriskande. Tror nästan jag var själv och handlade då de flesta tittade på Vasaloppet eller vad det nu var ( hörde nån säga det i förbifarten om jag snappade upp det rätt ). Sol har det i alla fall varit och det gillar jag skarpt.


Tankarna kring våren och vad man kan så börjar så smått planeras. Tänkte nog ta nästa helg till att våldgästa Plantagen och se vad dom har för frön. Det spritter i mina gröna fingrar just nu. Skulle vilja sätta olika salladssorter också, kan man sätta det inomhus så här års? Ja det snurrar mycket i huvudet. Tänkte låta barnen få vara med också på några hörn och så lite. De brukar tycka att sådant är kul. Så nu får snön ta och sätta lite fart och smälta undan tycker jag.


Ny "spännande" vecka väntar i morgon... och jag hoppas ni alla har hunnit ladda batterierna ordentligt.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards