Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Trillingmamman - 12 mars 2011 20:36

Det blev renovering idag på schemat. Uppe med tuppen som vi alltid brukar vara så var man klar och i startgroparna redan klockan halv åtta på morgonen. Men väluppfostrad som man är så kunde jag inte ställa mig utanför och slipa vid den tiden. Det skulle väcka hela grannskapet och de döda för den där bandslipen är allt annat än tystgående. Så jag väntade så snällt till ungefär klockan tio.


  


Det tog sin lilla tid kan jag tala om. Färg och ett par lager lack satt som gjutet. Men allt går att få bort och till slut så fick även jag det. Först bandslip och sen lilla finslipen.


  


Beundrar arbetet jag utfört eller står och vilar lite, både och tror jag. Efter att ha stått och vibrerat ett par timmar så var det ganska skönt att vila händerna på något som stod still.


Blev servad med lunch och fika av maken som tog hand om barnen medan jag höll på. När jag var klar så tog vi ut alla barnen som var som kor på grönbete för första gången. Här i Skövde är det barmark så nu kan grabbarna springa utan att göra en dubbel kullerbytta med ansiktslandning. Och som de sprang.. och åt olika håll. Ja vi var ute i över en timme och lekte, eller rättare sagt så jagade jag barn som stod allt annat än still.

Sen var det bara att bege sig in igen innan alla skrek mat i kör. Måste ligga steget före annars är man rökt. Favorit i repris och som de flesta barn verkar gilla så blev det tacos till middag idag. Fullt ös medvetslös med dusch, blöjbyten, dammsuga och nattning.


Sen kunde jag äntligen måla bordet.


  


Samma nötbruna färg som stora bordet. Nu är det bara ett antal lager lack som ska på. Och jag gissar på tre lager innan det går att använda. Sen står det lilla bordet klart i köket. Stolarna skall kläs om också men det får bli nästa månad. Svart skinn ska på stolsitsarna. Idag är det gulbrunt sammetstyg som är på vilket inte är det mest praktiska med åtta skitiga barnahänder här i huset, och nu räknar jag de små som kladdar mest.


Känner mig duktig och helt nöjd med dagens insats av mitt arbete. Ger mig själv en klapp på baken. Så nu kan jag lugnt lägga mig på spikmattan och relaxa lite. Ha en underbar lördag ni alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards