Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Trillingmamman - 14 mars 2011 13:48

Är det någonting barnen fullkomligt älskar så är det duplo-lego. De bygger jämt med dessa klossar. Och vi har ju lite av den varan så alla golvytor är invaderade bokstavligt talat av duplo.


  


Här är bara en bråkdel som sagt. Man får se upp vart man sätter fötterna. Att trampa på en duplokloss är ganska så oskönt. Med risk för att halka och göra volter också för den delen och utropa ord som inte finns med i svenska akademins ordlista. Här tittas det ordentligt vad fötterna tar sina steg. Men klart de får leka med klossarna var de vill.


  


Alexander och Linn med ett par gubbar.


  


Lucas bygger i soffan.


  


Linn med Isac som har byggt en "tårta".


Dyra men välanvända leksaker. Till och med andrahandsvärdet är högt. Men det är som sagt helt klart värt det eftersom de leker så mycket med dom. Det och bilar är det som går mest här i huset bland leksakerna.


Idag är det arbetsvecka för Thomas och på onsdag så går han på övning igen. Det innebär att jag blir själv med barnen ett tag. Det går precis som allt annat och jag tänkte inte göra större utsvävningar, utflykter eller annat. Det finns lekpark, trädgård, cyklar, spadar, hinkar, sandlåda, pyssel, filmer.. ja en hel del så barnen är absolut inte sysslolösa. Inte jag heller för den delen. Har lackat första omgången på bordet och har två kvar.


  


Sen är det klart. Så onsdag blir det nytt projekt igen. Eller så får jag vänta till slutet på månaden.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva





Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards