Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Trillingmamman - 15 mars 2011 13:28

Kom just på att det är många saker jag väntar på för tillfället. Min mobil som jag fick av Thomas är inne på lagning för tredje gången eller rättare sagt den skall synas av Sony ericssons jury. Hoppas innerligt att jag får byta ut den då jag inte har användning för en telefon som inte fungerar som den ska. Jag sitter i valet och kvalet att byta till en annan modell. Recensionerna över Vivaz är inte så strålande tyvärr. Även om jag i grund och botten tyckte om telefonen så lutar det nog åt att byta ut den helt. Och de jag har tittat på är Xperia X10 mini pro och en som inte har kommit ut än som heter Xperia pro. Beslutsångest så det heter duga. Och ännu mer besviken kommer jag att bli om jag inte får byta ut den andra. Så jag väntar fortfarande på domen.


Sen har jag också gjort slag i saken och beställt ett Nintendo Wii, äntligen. Har funderat länge på det och nu har jag kommit till skott. Spelet är för alla givetvis. Sen passade jag på att köpa ett spel bara till mig EA Sports Active 2. Så här ska svettas. Är inget fan av spel över huvud taget men ska man spela så kan man förena nytta med nöje och träna samtidigt. Väntar tålmodigt på att de skall komma. Antingen idag eller i morgon. Sen får man ge det en vecka för att gå igenom funktionerna på alla kontroller. Låter så fruktansvärt oteknisk när man pratar om ett spel. Men jag är mer duktig inom mjukvara och officeprogram än spelkonsoller och dess funktioner.


Nästa vecka på lördag så blir det besöka Barnmässan i Karlstad vilket jag ser fram mot. Även min make fyller år så det händer lite saker den helgen. Funderar fortfarande på vad jag ska ge min käre man i födelsedagspresent men känner ingen panik än. Har över en vecka på mig att bestämma.


Sen finns det givetvis annat som väntas men jag tänker inte ta upp det just idag, det är så mycket att det tar ett eget inlägg. Har nu väntat i över en vecka och jag befarar att svar inte kommer att komma. Men ger det ändå ett par dagars betänketid till.


Idag har det varit ett BVC-besök med Julie. I släptåg hade jag alla grabbarna med mig också. Och de hade nog roligt skulle jag tro. Skötte sig gjorde de alla. En riktig fröjd för mammahjärtat. Julie mådde bra, väger som bara den och längden har ökat. Dock så tyckte dom att det behövdes ett besök på KSS och en riktig barnläkare. Inget allvarligt mer än att Julie inte är så stadig vare sig i ryggen eller i benen. Tror bara det handlar om att hon är bekväm och har inte bråttom med att vare sig sitta eller gå. Isac var ju lite av den kalibern också när han var mindre. Han satt inte så mycket, kröp inte heller länge utan ställde sig upp och gick mer eller mindre. Visst det är väl ändå bra att en läkare får kolla. Personligen tycker jag att man kan börja oroa sig vid ett års ålder ifall hon inte sitter. Finns så många barn som behöver läkarens hjälp bättre än vi. Känns som om man snor tiden. Men visst går jag dit om dom nu tycker det behövs. Har ju inget annat för mig.....


Pojkarna sover fortfarande middag och det är riktigt lugnt måste jag säga. Linn kommer snart från skolan. Maten är förberedd och sen ska jag ut i solen med allihopa. För här är det vår ute och i sinnet.


Men först en kopp kaffe   .....


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards