Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Inte mera snö

Av Trillingmamman - 18 mars 2011 20:48

Ja att vakna i morse var som att få en käftsmäll.... ännu mera snö!!? Fy säger jag bara och det var inte lite heller som kom. Skotta fick man också göra, underbart! Nu saknar jag våren, värmen och solen mer än någonsin.

Tror inte barnen heller var så pigga på snön eller så var de bara trötta. Ut gick vi dock ändå, men denna gång höll de sig nära.


  


Alexander envisades med att han skulle cykla, vilket inte gick så himla bra i blötsnö. Hela uppfarten är som en bromsbana.


  


Lucas sprang runt bilen ett par varv efter det att jag skottat.


  


Isac var inte så road men höll ut stunden vi var ute. Han tittade mest på vad Linn gjorde...


  


... som då byggde en snögubbe. Perfekt kramsnö till det var de faktiskt.


  


Gabriel hjälpte också till och tar skydd från mammarazzi.


  


Och en snögubbe blev det. Sen får vi se hur mycket av honom som är kvar i morgon. Det kommer snöblandat regn här så gubben kommer nog inte att se ut så där. Ja barnen hade i alla fall kul en stund. Själv skottade jag......


Vi hade lite mys på kvällen allihopa. Passade på att handla liten överraskning när vi var vid affären idag. Tycker dom har gjort sig förtjänta av det. Även Linn och jag hade lite kul och spelade Wii i en timme.

Nu sitter jag här och alla sover. Och i ärlighetens namn så är jag också trött. Ska nog lägga mig snart jag med. Varför tvinga mig själv att vara vaken när jag inte behöver. Ja snön har nog tagit kål på mig idag tror jag...


Trevlig fredag alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

19 mars 2011 07:25

Kan inte annat än hålla med dig INGET MER SNÖ!!!
Då är jag en som TJATAR om snö VARJE år men nu dessa två sista åren så har vi fått mer än nog...

Ha en UNDERBAR helg!!!
Hoppas du kom i säng i tid igår...

Kramar

Trillingmamman

19 mars 2011 12:38

Kan ju faktiskt tycka att snö är okej ett litet tag, men sen får det vara bra :-). Kan säga att solen åter lyser över Skövde igen. Ska äta lunch och sen ta mina små hulliganer ut!

Kan också säga att jag var så trött igår när jag bloggade att jag direkt efter stängde ner och somnade fort. Det blev en tidig kväll men ack så pigg jag är idag i stället :-).

Här önskar vi en riktigt trevlig helg till er också!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Lilian

19 mars 2011 20:02

Solen o plusgraderna kommer till veckan, skadu se!!Ha en goer lördagskväll kram till alla

Trillingmamman

19 mars 2011 21:57

Tack Lilian!

Vi önskar en superkväll till er med. Massor med kramar från stora och små..

:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards