Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Vårkänslor, vårskrik och spring i benen

Av Trillingmamman - 19 mars 2011 19:47

Idag blev jag helt övertygad av att barnen påverkas av om det är snö eller inte. Solen sken som bara den här i Skövde så det som föll från himlen igår börjar definitivt att försvinna igen, och det fort. När vi väl var ute så var de åter igen spring i benen på grabbarna. Överallt och lite till var ett faktum. Så jag fick jobba minsann med att hämta dem på andras uppfarter, trappor, gångvägar och ja gud vet var. Ett himla rännande var det och de skrattade bara åt mig när jag försökte samla ihop alla. Och sprang iväg igen. Tror grannarna fick sig ett gott skratt. Men fler är ute nu och det märks ändå att det börjar bli vår.


  


Isac var helt övertygad om att han kunde åka pulka på barmark. Gick inte så bra på grusig asfalt men väl värt ett försök. Enda gången han satt still för sen blev det spring i benen på honom när han upptäckte att den inte rörde på sig.


  


Gabriel som förstår att det måste vara snö hittade förstås den minsta tänkbara backen på tomten som han prompt skulle åka ner för. Cirka en meter från bilen.

Ja det blev en lång och härlig stund ute idag också. Så pass länge att det blev en miss i planeringen sen med att göra middag. Fick tillaga den under mycket protester, skrik, hungriga vargarsyndrom och slagsmål. Har mig själv att skylla och gjorde så gott jag kunde av situationen, det vill säga lagade något som gick fort. För när väl maten var uppäten och blodsockret på en normal nivå så var ju monstren som änglar igen.


Igår när jag satt och bloggade så var jag kusligt trött. Kunde knappt hålla mina ögon öppna. För så fort jag var klar så stängde jag ner allt och somnade på två röda. Var väl sviter från när jag spelade Wii till halv ett på natten antar jag. Idag är jag inte lika trött tack och lov. Tänkte inte göra så mycket mer än bara ta det lugnt. Dagarna fylls ändå med saker att göra och i full fart från morgon till kväll. Finns ingen anledning att jäkta ihjäl sig. Är ensam med barnen också så spara lite på duracellen är inte helt fel. Maken kommer hem på onsdag igen så det är inte så många dagar kvar.


Njuter till fullo med barnen och det fina vädret som jag hoppas går mot varmare grader nu. Så ni alla, ha en underbar lördagkväll!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
åsa

åsa

19 mars 2011 23:12

Tycker att du är fantastisk!
Du har fem barn som kräver din uppmärksamhet hela tiden (ja, Linn är ju så pass stor att hon klarar sig ganska bra själv), men du klagar aldig!
Kommer så väl ihåg de som hade trillingar i början av familjen annorlunda, de gjorde ju inget annat än klagade och då hade de två äldre syskon och även avlastningsfamilj...
Du har ju Julie och Gabriel också och det som gör mig så glad, det är att alla barnen ser så glada ut jämt och du fixar allting även fast du är ensam hemma med barnen mycket eftersom maken jobbar med det han gör..
Du är helt otrolig!
All credit till dig!
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

Trillingmamman

20 mars 2011 10:38

Tack så hjärtligt Åsa för dina fina ord. Det värmer gott i hjärtat :-).

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

 
Valeria

Valeria

20 mars 2011 19:42

Så härligt nu då våren är påväg in! =)

http://mittunder.bloggplatsen.se

Trillingmamman

20 mars 2011 20:23

Ja jag fullomligt älskar solen, värmen och grönskan :-). Och jag tror barnen vill ha lite av den varan också...

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards