Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Vindarna vänder

Av Trillingmamman - 22 mars 2011 20:09

Vilket härligt väder vi har haft idag, säkert närmare femton grader ute. Ja en riktig vårdag på alla sätt och vis. Och ett säkert vårtecken kom Linn in med också på eftermiddagen.


 


Den blev dock inte så långlivad inne hos oss. Fint och se i alla fall.


Jag har dessutom fått mina linser nu också vilket känns underbart. Har inga problem så med glasögon men barnen knockar dem var och varannan minut känns det som. Så pass mycket att jag fått ett trycksår precis vid näsan. Glasögon för mig är inte billigt. Köp bågar för 395 kr, få ett andra par på köpet. Jo tjena, vad hjälper det när man behöver glasen i dem för ytterligare tusenlappar. Tillhör kategorin extremt närsynt och har -7.00 på båda ögonen. Och omvandla det till glasögon så har man två cocacola flaskbottnar. Så för att få dem slipade till så minimalt glas det går, för det är ju tvunget också för att de inte ska bli så tunga, så är det en nätt och jämn kostnad på minst 4000 kr. Sen kommer tillägg special antireflex eller-vad-det-nu-heter. Tillägg drulle är ett måste osv osv. Där landade vi på en summa över 5000 kr. Och det är inte precis vad man vill att barnen ska ha sönder direkt. Nu fick jag ett par glasögon på köpet men för att få dom i samma skick som de andra så var jag tvungen att betala samma summa för hela kalaset, så glöm det. De är i skick cocacola och väger ett halvt kilo. Ska jag ha dem på näbben så kommer en puckel på näsan att bli ett faktum. Linser för mig är oslagbara.

Och att jag dessutom har samma synfel på båda ögonen gör det hela lite lättare. Ser ju inte när jag tar av mig glasögonen om jag sätter in vänster eller höger lins i ögat, men det kvittar ändå.


Ja en tur till parken blev det. Barnen invaderade allt, hittade varenda vattenpöl och lerhögar som fanns, bakade gruskakor, möblerade om baksidan här, sprang omkring, cyklade och ja gud vet allt vad vi har gjort idag och lite till. Så dagen har gått fort.

Det onda som jag hade igår var som bortblåst idag också och det tackar jag för. Måste ha sovit rätt i natt med andra ord. Vaknade i morse av att Gabriel tittade på mig med sina stora blå och sa -Nu ska vi faktiskt gå upp mamma. Nu har du sovit klart.....

Ja det var bara att kliva upp. Klockan hade ändå passerat 06.00 så att ens försöka blunda en stund till kändes inte aktuellt. Men jag är van, somnar oftast tidigt på kvällarna ändå. Förtext och eftertext på filmer känns som det enda program jag ser nu mera på tv.


Thomas kommer hem i morgon och han är saknad av alla i huset. En vecka har gått fort ändå, barnen frågar varje dag efter honom. Ska bli underbart att se deras ögon när han kliver innanför dörren här hemma. Du är så välkommen hem kära make!


Ikväll har jag något för mig, jag ska skriva ett brev vilket jag ser fram mot. Jag tror och jag hoppas att vindarna har vänt åt rätt håll. Och med det vill jag önska er en riktig mysig tisdag!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

23 mars 2011 08:36

Slänger iväg en KRAM å önskar dig en UNDERBAR dag!
Njut av mannen din nu när han kommer hem...

Kram

Trillingmamman

23 mars 2011 09:03

Ååååh tack Madde :-)!

Vi önskar er en solig och mysig dag med. Hoppas ni får det riktigt skönt!!

Massor med kramar från alla oss

 
Ingen bild

annica

23 mars 2011 11:55

jag har en krokus i slänten resten är nog bortgrävda. på framsidan är det mycket snö. har du kollat Ronnies profilbild den är fin har mera bilder på den, men jag har inte laddat ner dem. tänk att för 21 år sen låg man på förlossningen.......och väntade:-) Kram Annica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards