Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Trillingmamman - 24 mars 2011 20:03

Dagen har varit intensiv med uteaktiviteter, röjt på tomten och lek. Pojkarna var så trötta nu på kvällen och deras humör har bokstavligen tagit musten ur mig. Sov inte så mycket igår natt. Var klarvaken fram till 03.00 Brist på sömn gör att det kommer bli få ord idag på bloggen. Men självklart har jag bilder i stället.


 


Thomas njuter medan barnen leker.


 


Lucas favorit, att åka kana.


 

Isac och Alexander i gungan. Och är sams för en gång skull.


 

Julies sovstund blev ute i parken. Friska luften gör gott.


 


Linn kom från skolan och gjorde oss sällskap.


 

Alexander hjälpte mig och kratta bort lite överflödig klorofyll. Jag hade ingen ro att bara sitta och göra ingenting. Så nu när snön är borta från tomten så passade jag på att röja. Och i mitt huvud så planerade jag alla blommor jag vill sätta och vart.


 

Lucas njöt i solen han med. Lite trött efter hektiskt röjande i lekparken.


 

Isac hjälpte till han med, fast han åkte bil. Här ger han mig en kotte som jag glömt att ta upp.


Thomas var så go att han gjorde middagen idag. Skönt och slippa det faktiskt i och med att jag var så trött. Och det blev ett par timmar ute också, sol är sol och skall utnyttjas. När vi väl kom in så var alla mer eller mindre trötta, hängiga och allmänt griniga. Städning, bad och nattning gick under mycket protester från alla. Men till slut så, det vill säga nu så sover alla gott. Och nu ska jag och maken ta vår egentid och ladda batterierna inför helgen.


Magen ropar popcorn och film. Men först en svalkande dusch. Ha en underbar kväll!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards