Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Trillingmamman - 28 mars 2011 19:42

Just nu känns det verkligen skönt att sitta ner en stund. Har njutit ute i solen med barnen i två timmar, pratat lite med grannen och bara varit. Har släkt lite mindre eldsvådor när barnen har satt igång att kivas om samma saker. Tänk att man har hur mycket saker som helst ( känns det som ), men de ska alltid bråka om samma saker. När de är som värst så brukar jag bryta av mönstret lite så de kommer av sig. Tog en cykel och körde runt alla vilket var populärt. Grannens dotter var så go och delade med sig av sin dockvagn till en av grabbarna för att han var så ledsen över att ha förlorat kampen om en annan dockvagn som vi har. Båda var lika knallrosa men olika modeller, tror inte grabbarna brydde sig nämnvärt bara de fick köra omkring med dom.


Sen tog Linn fram sina asfaltskritor så barnen satt som tända ljus och målade hela grannens uppfart med allt möjligt. Sju barn och ett gäng kritor blir en hel del. Fint blev det i alla fall.


Som alltid så ger solen och den friska luften mig energi. Visst är jag trött men inte dödligt. Min egentid börjar i alla fall nu vid åtta då jag ska se ett program tänkte jag. Först skicka mina andra två söta i säng. De ser också allt annat än pigga ut. Ja och lägga mig på spikmattan förstås...


Har lite att fundera över. Fick en ny brandvarnare av hyresvärden som han la i brevlådan. Vi har ju inte samma mått från golv till tak som är standard. Måste ha en gigantisk stege vilket jag inte har. Så jag ska klura lite på hur jag ska montera fast den... tankekraft kanske...



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards