Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 1 april 2011

April, april

Av Trillingmamman - 1 april 2011 19:37

Nej jag ska inte dra några aprilskämt här. Är alldeles för svullen mellan axlarna för det.

Njuter för stunden av ensamheten, riktigt skönt faktiskt. Energin finns dock inte till att göra så mycket mer för idag, går på halvfart. Riktigt trött är jag.


Min make kom hem med blommor och ett par trädgårdshandskar till mig igår kväll. Blev så glad.

I morgon blir det ändå vårstädning på tomten så kul att jag får använda dem. Hyresvärden har ställt ut en traktor där man kan lägga trädgårdsavfall i denna helg. Så man får passa på och rensa upp. Och då är det nog lika bra att sänka ribban idag då om det blir mycket jobb i morgon. Jobb och jobb, för mig är det terapi... älskar att ordna med blommor och fixa i trädgården.


 


En fin färg på Hortensian och fina arbetshandskar också. TACK älskling!


I övrigt så har dagen varit lugn, väldigt lugn, så varför jag är så trött vet jag inte. Vädret? Ungarna har lekt så fint hela dagen med vissa små avbrott och slagsmål. Och nu sover dom väldigt gott allihopa. Linn är hos sin pappa och jag hoppas hon får det riktigt mysigt.


Ska ta det sista som ligger på golvet och sen själv ta det lugnt. Passa på att äga fjärrkontrollen ikväll. Så ha en underbar fredag ni alla!!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

1 april 2011 22:15

NJUT av att äga fjärrkontrollen.... Somna inte ifrån bara =)
Gullig man du har.....
Jag hamnade på din blogg när du var borta men fick åka hem för ett av barnen blev sjuk.... Där någonstans kom jag med....
Skall påminna dig om att ha tjejer..... Det är en STOR skillnad i tonåren..... TRO mig....
Då önskar man sig bort många gånger....
Jag har BONUS barn som ALLTID bott med oss så vi har barn mellan 3-23 år..... Så är det att ha en GAMAL gubbe =)
Njut nu av helgen!!!

En STOR Kram

Trillingmamman

2 april 2011 08:16

Ååååh då kom du in i januari någon gång. Det var Isac som fick ett epileptiskt anfall. Han har inte fått mer sen dess tack och lov.

Började skriva i maj förra året så det finns en del hyss-inlägg ;-).

Ja du jag har tre systrar och två bröder så jag vet hur tjejer blir i tonåren HA HA HA. Tyckte stundtals synd om min mamma ;-).

Åååh du har spridda skurar du med. Min make är ju 43 år. Han har en dotter som blir 20 år och en son som blir 5 år. Nämner dom sällan då den ena fritt får välja att bli publicerad här eller inte. Och tyvärr så besöker hon inte oss så ofta då avståndet är stort. Sonen har han varannan helg och om honom skriver jag med största försiktighet eftersom mamman är pigg på att skrika "polis" så fort något blir fel. Men lika mycket familjemedlem för det. Så det blir totalt åtta "barn" varav fem gemensamma.

Du jag somnade ifrån fjärrisen ;-). Var bara skit på tv ändå. Och skönt var det att vakna med knottrig rygg.

Idag blir det trädgårdsarbete!! Och vi alla önskar en riktigt mysig helg på er!!!!


Kramar från heeeela klanen S

 
Ingen bild

Madde

2 april 2011 18:24

Får jag fråga en sak?
Vet ni att det var ett epileptiskt anfall han fick? Varför jag frågar är att min dotter fick ett i januari oxå... Fick det när vi var på sjukhuset å det var ett stort anfall....
Har gjort EEG på henne men det var inte epilepsi som hon har...
Min GUBBE är 45....
Kan hålla med att X:en är HÄRLIGA!!! NOT!!!
Ha en UNDERBAR lördagskväll å hoppas du INTE somnar ifrån....

En STOR Kram

Trillingmamman

2 april 2011 20:50

Hej Madde :-)..

Klart du får fråga. Ja det var ett epileptiskt anfall han fick med bristfällig andning. Så som vi fick förklarat så kan man få det bara en gång också. Isac gjorde EEG med. Men med EEG så ser man bara hjärnvågorna som pågår just då. Man kan inte se bakåt eller hur framtiden ser ut. De har sagt till oss att det kan hända igen.. eller inte. Vi har kramplösande mediciner och har fått restriktioner om hur vi skall gå till väga ifall det skulle hända igen.

Hoppas det inte händer igen för er dotter :-/. Hur gammal är hon? Kommer hon ihåg?

Ja du, än så länge så har vi inte somnat här ;-). Vi har lite egentid med gäster. Myser, fikar och bara är!

Hoppas ni får en superlördag ni alla!!!

Massor med kramar från alla oss!

 
Ingen bild

Madde

2 april 2011 21:10

Som du säger om EEG säger de flesta å därför har jag varit tuff mot läkarna å frågat å frågat (mamma har ALLTID sagt du skulle jobba som åklagare för jag ställer frågorna i hundra olika format) och enligt denna läkare samt den som utförde det så se de på några slags vågor om man har epileps eller anlag för det.... En kompis tjej såg de att hon hade det faktiskt hon var anfalls fri då och hade varit det ett tag.... Vet inte alls vad jag skall tro.....
Vi har oxå fått kramplösande och restriktioner..... JÄTTE viktigt att ha det på dagis oxå samt att personalen var väl informerade.....
Hon är 3 ½ år.... Hon hade en kramp i somras å sen en ny 7 månader efter som inte alls var som den första utan mycket värre.... Blev fart på sjukhuset å så MÅSTE hon ha ambulans med Narkos sköterska med.... Hon var borta i ca en timme....
Alltså krampen gav sig med kramplösande men var ej kontaktbar.....
Kvällen efter sa hon:
MAMMA när jag (å så visade hon hur hon ryckte) så grinade du och var jätte lessen....
Hon var helt borta å jag vart hysterisk....
Eftersom jag höll på att förlora henne i förlossningen så kommer det vid sådant tillfälle.... Jaha nu är det dags mm mm
Så ja hon hörde och kommer ihåg faktiskt hon var borta.... Men som det sägs att hörseln är det sista som överger en....
Efter första anfallet som skedde i hemmet å ambulansen hämtade henne så var hon HYSTERISK bara hon såg en men efter denna gång går det bra å hon säger ambulanserna hjälper en när man är sjuk...... Vi fick bearbeta å bearbeta å åter igen bearbeta efter första svängen..... Men Tack å Lov så gick det smärtfritt denna gång....
Jag hoppas å vill tro att det inte kommer några flera men men ibland är man kaxig och vissa dagar har man <3 i halsgropen....
Kommenterar Isac något?

Mys på med gästerna....
Här har vi huset fullt med barn.....

En STOR Kram

Trillingmamman

3 april 2011 07:34

Skickar den varmaste kramen... *KRAM*... Förstår din känsla, rädsla och frustration över det hela. Man står maktlös och är i händerna på läkarna. Och då måste man fråga, tjata och allt det där. Gjorde likadant.

Isac har inte fått fler anfall men de sa att han kunde få det. Eller inte. Nu är han bara två år så han pratar inget om det, men till sättet så har han blivit mer kramig. Kanske ett sätt att uttrycka sina känslor på kring det hela...

Man är allt annat än kaxig...

Ja det blev en riktig kanonkväll igår. Och till sängs låååångt efter midnatt. Är huvudet dumt så får kroppen lida...

Massor med kramar till er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards