Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Premiär

Av Trillingmamman - 3 april 2011 09:04

Det blev inte så mycket fixa i trädgården igår. Tiden rann iväg och när jag skulle handla mat för kvällen så var det stopp överallt. Lyckades tajma in hela Skövdes befolknings storhandling tror jag. Det var jippon och grejer på alla tänkbara platser. Och av mina tio minuters handling så fick jag köa i ca en och en halv timme. Så det drog ut på tiden. När jag väl kom hem så var det bara att ta ut de små för lite röj. Kunde dock förena nytta med nöje och fixa lite ändå men inte i den utsräckningen jag ville. Ska faktiskt ut nu på förmiddagen här efter att jag bloggat klart och druckit mitt morgonkaffe.


Vi hade gäster igår och det var en mycket trevlig kväll som egentligen blev alldeles för sent för min del. Men det var det värt! Och tur är väl att man inte gör det så ofta.

Det blev ju trots allt premiärgrillning. Tror inte jag har sett barnen äta så mycket som de gjorde igår. Korv med bröd till barnen med hemmagjord majonnäsgurka. Vi vuxna körde på grillat kött, pommes frites och bearnaisesås. Behöver jag säga att det var gott!?


 


Nyfikna ansikten studerar när pappa ordnar med korvar och kött.


 

Så mysigt! Längtar tills det blir lite mer värme så man kan sitta ute länge. Snart så...


 

Lucas hjälper till och gräver, rensar och fixar.


 


Alexander försöker komma på hur man cyklar. Eller mer hur man kommer upp på cykeln.


 


Isac körde på sparkcykeln.


 

Julie hade massor att titta på. Somnade också gott en stund ute i friska luften.


Även om solen inte sken så var det varmt i luften. Det behövdes ingen jacka. Tror temperaturen låg närmare 10-12 grader. Och så fort man rörde på sig så blev man varm.


Ja nu kallar trädgårdsarbetet här. Min egna lilla terapi och det ska bli skönt att göra lite fint.

Ha en underbar söndag ni alla!!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

3 april 2011 09:31

God Förmiddag!

Kan inte alls tänka mig att det var gott med grillning =) Min favorit men min man gillar INTE att grilla...
Här hos oss vräker regnet ner men det är bra för det tar med sig snön som vi har så det räcker å blir över...
Härliga bilder på barnen....

Ha en UNDERBAR söndag!

Kramar

Trillingmamman

4 april 2011 08:05

Kram på er alla :-)!!

Grilla är ju grädden på moset. Och jag har då tur att min man gillar också grillat. MUMS!

Ha en underbar måndag och ny start på veckan.

Kramar i massor till er alla

 
Ingen bild

Malin & Carl

3 april 2011 10:38

Hej igen, såg att du var nominerad! Vi röstade på dig.
Kram från C & M

Trillingmamman

4 april 2011 08:06

Hej Malin och Carl!

TACK!!

Hoppas ni får en underbar dag.

Kramar Eva

 
Camilla

Camilla

3 april 2011 16:07

Hej!
Inne occh kikar lite bara..:) Fin blogg och härlig familj du verkar ha!
Mvh Camilla

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

Trillingmamman

4 april 2011 08:07

Hej Camilla!

Tack för titten :-).

Ha en underbar dag..

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards