Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

När förklaring inte finns

Av Trillingmamman - 7 april 2011 11:14

Just nu har jag ont i magen, känner en väldigt olustig känsla. Min magkänsla vill säga mig något. Men vad?


Vi har ett larm nere vid ytterdörren som plingar om någon går in eller ut genom dörren. Man måste gå ganska nära för att det ska låta. Jag stod här på övervåningen och helt plötsligt så hör jag det och jag fick kalla kårar längs ryggraden. Är ganska vidskeplig av mig. Lyckades ta mig ner, hör larmet fortfarande och jag står i hallen ca tre meter ifrån då det plötsligt slutar. Ingen är där. Dörren är låst, det ser jag. Ingen finns på nedre våningen. Kollar garaget och förrådet för säkerhets skull. Men ingen är där och det finns inget som kan ha satt igång det. Lampan på sensorlarmet indikerar inte att batteriet är slut, dessutom är det nytt. Det är nu min magkänsla kommer.


Jag går upp igen eftersom det tystnade. Tog en dusch, fortsatte att chatta med en kompis. Men sen hör jag larmet igen. Barnen sover på övervåningen så de är inte dom. Gabriel tittar på Mora Träsk. Julie sitter i sin babysitter.

Går ner igen, ingen där. Sensorn larmar något. Tar ett steg framåt och den tystnar. Jag står fortfarande ett par meter ifrån. Omöjligt att den känner av mig. Magskänslan kommer igen. Jag vet inte vad jag ska tro.


Tar med mig larmet. Den tjuter i min hand eftersom jag har sensorn riktad mot mig. Lägger den på hyllan i hallen, den tystnar. Och låter inget mer....


Jag var tvungen att ringa mamma och pappa för att kolla att allt var okej. Och det var det. Skickade ett meddelande till min make också men han har inte svarat än, vilket är förståeligt i och med att han är på övning. Magkänslan är bättre men inte helt borta.


Vem eller vad försöker säga mig något? Detta hände strax före 11.00




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

7 april 2011 12:24

Hej Igen =)

Det där med magkänslan känner jag mycket väl igen.... Å den skall man lyssna på.....
Tyvärr så tror man oftast att det är åt det NEGATIVA hållet men det behöver det INTE vara....
Den har HJÄLPT mig många gånger.....
Hoppas du känner ro nu och kan slappna av....
Måste fråga; Bruka det ske aktiviteter i Erat hus??? Tycker sådant är skrämmande men har fått lärt mig att hantera sådant....

Ha en UNDERBAR eftermiddag.....

Kramar

Trillingmamman

7 april 2011 13:49

Hallå hallå :-)!

Håller md dig, det behöver inte vara något hemskt som har hänt, bara ett varsel eller nåt om något.
Ja det har hänt en sak i detta hus tidigare. Det knackade mitt i natten på ytterdörren på mellanplanet, men ingen var där.

Har du råkat ut för oförklarliga händelser någon gång?

Är ännu inte helt avslappnad men betydligt lugnare än när det hände :-). Vi ska ut i solen lite efter lunchen här...

Massor med kramar från alla oss!!

 
Ingen bild

Madde

7 april 2011 14:20

Att jag har råkat ut för en del grejer JAAAA!!!
Verkar som ett av barnen har en förmåga....
Kan ju vara någon som vill göra dig uppmärksam på något eller bara visa att Hej! Jag är här.....
Jag har ALDRIG trott på sådant men blivit överbevisad gång på gång så det är bara försöka acceptera....
Sol??? Vad är det???
Hoppas ni har fått njutit en hel del i solen.....

HA en Fortsatt Trevlig dag!

Kramar

Trillingmamman

7 april 2011 18:17

Ho ho hooo!

Ja samma här... det har hänt saker i mitt liv ett par gånger också. Nästan inget av ondo tack och lov....
Ja man kan ju undra vem och varför?!

Jo solen har varit framme men fy farao vad det blåste ;-).

Ha en underbar kväll på er!!


Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards