Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Blomstertider

Av Trillingmamman - 29 april 2011 08:40

Morgonkaffet behövs idag men jag tror knappast att det hjälper. Är så trött. Tror det är pollen som spökar för näsan rinner mycket också. Men det går över som dom brukar säga. Det som inte dödar, det härdar.


Fick mina blommor planterade igår också och satte ut dem i trädgården. Är nöjd men självklart så skulle jag vilja ha mer. Det är alltid så. Älskar blommor och det får mer än gärna vara mycket. Kanske blir så att man provar sig fram lite detta år så man inte köper för mycket och inte vet vart man vill sätta dem.


 

Pelargonerna fick sin plats nedanför studsmattan och i hörnan på framsidan. Tyckte de passade bäst där.


 

I år blev det bara en färg på blommorna i balkonglådan. Brukar blanda två färger, men jag hittade inte de orangea så det blev bara gula. Nu har plantorna inte tagit sig riktigt så det ser lite glest ut i lådorna fortfarande. Men jag vet att dom tar sig ganska fort och blir bara finare och finare under sommaren. Så även balkongen är odlad med fyra lådor.


 


Linn var med mig ut när jag fotade i morse. Sen var det dags för henne att gå till skolbussen. Sen ska hon och Gabriel få plantera sina pelargoner och välja plats åt dem.


 

Gabriel stod i startgroparna och ville ut tidigt. Men det var nog inte blommorna som lockade mest.


 

Alexander tar det gärna lugnt en stund på morgonen.


 

Lucas han busar mer än gärna och retar sina bröder vilken tid på dygnet som helst.


 


Isac står också klar bredvid pappas nya projekt, högtalarna. Som ni ser så är dom ännu större än de andra. Så nu blir det definitivt mittbena av ljudvågorna.


Igår bjöd det på fint väder så vi spenderade tiden ute givetvis. Blev lite rastlös så jag tog barnen och åkte en tripp till Mariestad. Vi tog en glass i all enkelhet. Thomas var ute och cyklade ( tränar inför Vätternrundan ). Hade även med mig en klasskamrat till Linn också så vi blev sju barn som smaskade i sig glass i solen. Enkelt och trevligt blev det.

Grillade middagen ute och det blev revbensspjäll som legat i honungsmarinad, jättegott! Korvar till barnen som åt med god aptit. Thomas och jag hade sen myskväll med film och gott när barnen hade somnat. Ett fint avslut på gårdagen.


Vet inte riktigt vad som står på schemat idag. Har lite "måsten" som tvätt att göra. Annars inte så mycket mer. Får väl passa på att njuta av lugnet och vädret om inte annat. Men först kaffe...



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




 
 
Ingen bild

Madde

29 april 2011 09:24

Åhhhh Vilken HÄRLIG dag du hade igår.....
Fina blommor oxå....
Tråkigt med måsten meen tur är väl att de finns för vad skulle man annars göra med ALL tid =0))

Önskar Er en TREVLIG Helg!!!

Trillingmamman

30 april 2011 09:17

Vet du vad jag gjorde med alla "måsten"? Dom tittar på mig idag med stooora hundögon HA HA HA. En maskin körde jag men sen så lämnade jag det till idag i stället.

Vi körde ju en runda igår och var nere på stan med barnen. Himla skönt var det.

Hoppas ni får en riktigt, riktigt fin helg!!

Kramar i massor

 
Marina

Marina

30 april 2011 00:36

Hej
Tittar in och hittade hit via en slump bara.
Jag är ny besökare hos dig.
Har inte hunnit läsa allt här.

Så underbara fina blomfoton.
Är själv mycket hundintresserad och gillar att fotografera mycket.

Önskar dig en fin Valborg och en trevlig Första Maj.

Hoppas på svar, vill hitta hit igen.
Min egen gsätbok fungerar att skriva i.
Du är varmt välkommen.

Vänliga snälla hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Trillingmamman

30 april 2011 09:26

Återgäldade besöket och skrev en rad i din GB.

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards