Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Lycka

Av Trillingmamman - 29 april 2011 23:07

Jag tror jag är världens gladaste idag igen. Fick byta ut min telefon som tyvärr har strulat för mig tidigare. Den som jag fick av min make i julklapp, Sony Ericsson Vivaz. Så de som sålde telefonen ringde upp mig idag och jag skulle få ett tillgodokvitto att köpa en ny för, en annan modell. Och eftersom det var Thomas som valde första gången så fick han även välja denna gång, för det var ju trots allt min julklapp från honom. Satt kvar i bilen och väntade med spänning över vad han skulle komma med.....


 

.. och det blev en Nokia C7. Har använt den lite i menyerna och jag måste säga att jag är mer än nöjd! Den föregående telefonen utan problemen var helt okej. Men denna är BÄTTRE!


Thomas själv har jobbat med sitt projekt idag. Detta är sista veckan han är ledig också så det är bäst att passa på när tid finns. Och idag stod det målning på schemat.


 

Här jobbar han på. Stora högtalare blir det som sagt.


 

Man kan se var högtalarna ska sitta.


Eftermiddagen blev en liten shoppingrunda och fotosafari. Grilla förstås också, hur kunde jag missa det?! Favorit i repris del... det-kan-aldrig-bli-för-mycket.


Och nu sitter jag här ensam, tien har passerat elva för länge sedan. Alla sover. Och för mig är det egentid.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Marina

Marina

30 april 2011 00:40

Hej

Vilken fin julklapp du fick av din man, make menar jag. Jag är en ny besökare hos dig och har inte hunnit kolla allt ännu här, har nyssen börjat. Lycka till med din nya mobiltelefon.

Duktig fotograf är du med.
Trevlig helg, Valborg och Första Maj.
Vänliga snälla hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Trillingmamman

30 april 2011 09:22

Hej Marina!

Och tack för dina fina ord :-). Det värmer...

Ja min man är snäll. Blev så glad över den.

Ha en underbar helg och Valborg.

Kramar Eva

 
Ingen bild

Madde

30 april 2011 07:28

God Morgon!!!

Skönt att det löste sig med telefonen.... Nu håller vi tummar å tår att denna fungerar smärtfritt.....
Fina högtalar lådor.... Min man har oxå hållit på att bygga sådana..... Meen säg vad han inte har gjort/gör..... Jooooo GRILLAR frivilligt =)

Ha en underbar dag!!!

Kramar

Trillingmamman

30 april 2011 09:20

Goood morgon på er :-)!

Här skiner både solen och jag. Satt uppe till sena timmen och pillade på telefonen. Kunde ju inte låta bli. Är så sjukt nöjd just nu och jag håller tummarna för att den håller måttet.

Grilla frivilligt!? Vad har du gjort med maken ;-)....
Ja här grillas det varenda dag nu mera, så himla gott.

Ja min karl är duktig på att bygga faktiskt.. Så din är en snickare han med?? Vad kul. Passa på att beställa lite jobb, det brukar jag göra hahaha.

Hoppas ni får en mysig valborgsfirande!!

Kram kram

 
Ingen bild

Lilian

30 april 2011 19:46

Önskar er en riktig goer o solig helg!!I VBG har solen skinet hela dagen, hoppas det är samma hos dig!!Var i kväll runt fårahagen o mata djuren, Gud vad söta dom små lammen är!!!Dom gillar Vasa knäcke, pussa på barnen ha det gott

 
Marina

Marina

1 maj 2011 10:52

Hej Trillingmamma Eva
Ett jättestort tack att du ägnade en stund för min skull och svarade tillbaks. Du är alltid välkommen tillbaks ska du veta. Min Valborg var lugn och ska även ta det lugnt i dag Första Maj. Passar på att önska dig en underbar fin fortsättning av Första Maj och en härlig ny vecka som kommer. Du har en jättefin och intressant blogg.
Soliga vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards