Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Trillingmamman - 4 maj 2011 20:40

Lägger upp lite bilder från de dagar som varit. Har även tagit lite nya också. Så här kommer lite smått och gott från oss....


 

Ja just denna dag som vi skulle få besök så bestämde sig Thomas för att möblera om så vi skulle få plats med de nya högtalarna ( som ännu inte är klara ). Som ni ser så är arbetsfördelningen jämn. En jobbar och hur många tittar på?


 

Alexander hjälpte till. Han såg vad Thomas gjorde och gick och hämtade verktyg han med. Och dockan givetvis...


 

Lucas drog på sig kepsen bak och fram. Han såg allt annat än tam ut.


 

Isac tittar nyfiket på vad pappa sysslar med.


 

Morbror Ronny med Isac och bollen förstås.


 

Här en liten fikastund. Gabriel sitter i Ronnys knä och Alexander i stolen bredvid.


 

Linn min underbara tjej hjälpte mig med den rena tvätten. Hon är så duktig och alltid glad för det mesta.


 

Igår möttes vi här i Skövde av värsta snöfallet, vet att jag överdriver lite. Men har man sett solen nu i ett par veckor så är snö allt annat än välkommet. Isac står och beundrar snöflingorna inomhus. Ingen av trillingarna ville gå ut kan jag säga. Så det blev inomhusaktiviteter.


 

Ja snön var ju en tråkig del av dagen, men lunchen desto roligare. En stilla undran bara.... Var det Lucas som attackerade maten eller maten som attackerade Lucas? Det var korvstroganoff överallt kan jag tillägga. Inte bara på Lucas, utan bredvid Lucas och även under. Fann också en hel del i blöjan vid bytet. Mammas mat måste ha varit god... eller inte.


 

Linns hår var långt och slitet så jag klippte henne. Titta så fin hon blev. Själv blev hon jättenöjd. Egentligen så ville hon ha kortare men jag är ju mer amatörfrisör så då är det nog bäst att proffsen får ta det. Huvudsaken är att Linn själv blev nöjd, och det blev hon.


Idag spenderade vi eftermiddagen ute. Riktigt skönt men lite kallt. Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Bara att ta på sig med andra ord. Snön var borta eftersom solen sken hela dagen, det räckte för mig att vistas utomhus. Även barnen var glada. Så cykla, röja, hoppa studsmatta, kasta sten, ramla, knuffa brorsorna, springa, gräva i rabatten och snubbla var det som hände hela eftermiddagen. Och kul hade vi. 

I morgon är en dag som vi ser fram mot också. Min lillebror och hans tjej kommer på besök. Här längtar vi! Det var i oktober jag såg min bror sist. Och deras två små hundar kommer med också. Hoppas barnen inte friserar om dem.


Säkerligen kommer en hel del bilder att tas, ska även fråga om lov först också. Så fortsättning följer mina vänner. Ha en underbar kväll!


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards