Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Trillingmamman - 6 maj 2011 10:04

Det blev en intensiv dag igår. Hämtade brorsan och hans tjej vid tåget. Och egentligen var det mitt i barnens sovtid så de var lite trötta och smått hysteriska till en början. Mycket skrik och protester. Efter vilan så blev det bättre men sen satte det fart igen framåt eftermiddagen och kvällen. Det visade sig dock att Lucas hade feber, nästan 39 grader. Så det förklarade en hel del. Men nu var det inte bara han utan även Isac också. Fick lite dåligt samvete då jag trodde att Lucas bara var retsam och gnällig gentemot sina bröder. Idag mår han dock mycket bättre och alla sover nu vila i tid. Hoppas eftermiddagen blir bättre. Sen efter lunch så tar vi oss en promenad.


 

Här är min lillebror Anders med sin hund Shadow. Nu blev också Anders klippt av Thomas igår så lockarna är borta för ett tag till.


 

Och här har vi Åsas hund Laban.


Tog inte så mycket bilder igår faktiskt och de flesta av dom blev inte bra. En miss från min sida. Men de stannar tills på måndag så jag hinner med att fota alla.


Thomas skall åka iväg till Stockholm idag så vi blir ensamma med alla barnen. Men det har jag varit förr så det blir nog inga problem. Om vädret tillåter så blir det med all säkerhet grilla av i eftermiddag. Vi ska även ta en liten promenad senare för att titta på omgivningen lite. Men för att barnen ska orka så behöver de både vila och äta lunch först. Och vi måste nog invänta Linn från skolan också så vi inte behöver ha den tiden att passa med. Då kan man ta allt i lugn och ro sen.


Så det jag kan göra nu är att ta tag i lite "måsten" så slipper det hänga över mig sen. Och då pratar jag om det vardagliga som disken och tvätten. Får givetvis redan mycket hjälp både från Anders och Åsa, känner mig bortskämd mellan varven. Stort tack! Rena rama lyxen. Ska även åka iväg och handla lite snabbt medan jag kan.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards