Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Trillingmamman - 11 maj 2011 09:18

Igår var det en intensiv men underbar dag på alla sätt och vis. Har stundtals trott att jag levt i en dröm men igår vaknade jag upp och insåg att det är inte så. Och jag måste säga att jag vaknar upp glad och lycklig.

Min bästa vän Mia och hennes familj har sedan länge bestämt sig för att flytta från Stockholm. Och nu har turen kommit till dem. De har fått ett erbjudande om en lägenhet. Och det här i Skövde. Finns inga ord som kan beskriva den känsla jag har, den glädje jag känner och det är ren och skär lycka.


Jag har vänner som bor lång väg härifrån, en del som jag känt sen länge tillbaka och en del som jag har fått det unika att lära känna på senare år. Äkta vänner. Avståndet skiljer oss inte åt och kommer nog inte att göra det heller.

Och för Mias och min relation så har avståndet inte varit något problem någonsin. Men nu har vi den enorma turen att få bo grannar igen, precis som förr. För mig känns det otroligt bra, och jag hoppas det kommer att bli bra för barnen också ( vilket jag tror starkt ). Det blir lite lättare att träffas också då avståndet inte kommer att vara mer än max 10 minuters gångväg.


Jag vet vad denna flytt har gjort för vår del och jag tror också att flytten för Mia och hennes familj kommer att ge dem ett nytt liv och kula att börja på. Att man sedan har sin bästa vän där gör det lite lättare. Det kommer att bli många äventyr, utflykter och upptäcksfärder som jag får dela med dem. Eller bara dagar där man får "vara". Och jag ser fram mot det, väldigt mycket.


Mia, det ska bli så kul och få ha er nära igen!




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards