Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Det går runt

Av Trillingmamman - 17 maj 2011 12:12

Skulle ha skrivit igår men lilla Julie var inte alls på humör. Stackarn skrek i över en timme. Hon är jätteförkyld och har hög feber också. Så nog förstår jag att humöret inte var på topp för henne. När hon väl somnade så var jag för trött och somnade själv på soffan. Och tur var väl det för sen satte hon igång igen och har hållt på hela natten. Inte mycket sömn med andra ord. Tyckte dock att hon gnällde mindre nu på morgonen och åt något mer. Får avvakta under dagen och se hur det går. Nu är det tredje dagen för hennes del med hög feber.


Vädret här är inte heller det bästa så det blir nog inomhusaktiviteter idag. Får se vad eftermiddagen bjuder på för väder. Nu sover de små och då passar jag på att ta min lilla egentid också.


Här är det alltså sjukstuga just nu med andra ord för många av oss. Thomas går på antibiotika han med, bihåleinflammation. Trillingarna är egentligen inte på topp de heller men mycket bättre, för de har också varit förkylda med feber. Bara Linn och Gabriel som klarat sig bra, peppar peppar.


Vila väntar mig nu och kaffet är slut i koppen. Bäst att passa på medan man kan.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

17 maj 2011 12:30

OGILLA!!! Här kommer en STYRKELSE KRAM!!!
Vila när barnen vilar.....

En STOR Kram

Trillingmamman

17 maj 2011 13:02

Tack goa du :-)!

Det värmer gott. Tror hon är på bättringsvägen ändå... bara att rida ut stormen lite.

Skickar en STOR kram från alla oss

 
Ingen bild

Mom of three boys

17 maj 2011 13:13

Krya på Er!

 
Camilla 30 år & 8 barnsmamma

Camilla 30 år & 8 barnsmamma

17 maj 2011 13:52

OOhh lider med dig..
Krya på er och hoppas ni får det bättre denna natt..

mvh Camilla

http://minstorafam.blogg.se

 
Mette

Mette

17 maj 2011 17:12

Krya på er!
Läste et tidigare inlägg hos dig om att du går mins 5km om dagen. Du kanske vill hänga på hos oss och få lite extra vilja ?!? http://blogg.aftonbladet.se/femkmomdagen
Mvh
Mette

http://blogg.aftonbladet.se/femkmomdagen

 
Ingen bild

Eva N

17 maj 2011 21:07

Tråkigt att vara sjuk eller ur form........ Krya på er allihop!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards