Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Nya rutiner

Av Trillingmamman - 19 maj 2011 21:07

Det har varit bra dagar nu eftersom de flesta börjar bli bättre också från förkylningar och annat. Nu har vi också testat i två dagar med att trillingarna inte sover middag. Trodde de skulle däcka igår vid sju av trötthet... men nej. Det var highlife uppe i sängarna kan jag säga. Och efter rond 359 tröttnade dom äntligen.


Idag var det i stort sett samma men något kortare tid. Klockan är nio och de sover faktiskt, till skillnad från igår.


Det som är bra med att dom inte har vila är att man kan utnyttja dagarna på ett helt annat sätt. Inte lika bunden längre. Så vi kom ut efter lunchen redan idag och var ute ett par timmar också. Kändes underbart kan jag säga.

Är lite trött bara men det kan ha sina naturliga förklaringar. Barnen har faktiskt varit snälla idag. Det blev lekparken och ett lass med sandleksaker. Solen tittade fram och det var riktigt mysigt att stå där bland de små. De serverade sandkakor, kaffe och annat smått och gott ur klorofyllen. Julie sov länge i friska luften också, och Linn lekte med en kompis.


Ja en riktigt lugn och skön dag med andra ord förutom tre diskmaskiner med disk, en tvätt, en dammsugning, bad av alla smutsiga, matlagning, tröstande av slagsmål, blöjbyten och alla godnatt-kramar. Så spikmattan känns faktiskt lockande just nu.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

19 maj 2011 22:11

Här kommer en STOR Kvälls Kram.....
Tänk vad skulle du göra med all tid om du inte hade:
tre diskmaskiner med disk, en tvätt, en dammsugning, bad av alla smutsiga, matlagning, tröstande av slagsmål, blöjbyten och alla godnatt-kramar.
Just det ganska SKÖNT =)men ack så tomt......

Här hålls det på att packa för att åka till Stockholm en helg med besök på Junibacken, Skansen å Gröna Lund mm mm

Önskar dig & din härliga familj
TREVLIG HELG!!!

Kramar i massor

Trillingmamman

20 maj 2011 07:25

Vet du Madde, jag har också tänkt på det många gånger. Skulle vara sysslolös så det hette duga ;-). Jag gillar att ha och göra med så jag tycker absolut inte synd om mig ha ha ha.

Hoppas ni får det riktigt mysigt nu i helgen med fint väder och roliga upplevelser.

Massor med kramar från oss här och en riktigt, riktigt skön helg på er!

 
åsa

åsa

19 maj 2011 22:12

Du är helt fantastisk!
Ha dé!/Kram

http://tantraffasnya.blogg.se

Trillingmamman

20 maj 2011 07:26

Hej Åsa!

Och tack för dina fina ord! Önskar en underbar helg!

Kramar Eva

 
mia

mia

20 maj 2011 14:29

Hej Eva
Kul att läsa din jättefina blogg om ert minst sagt häktiska liv. Va stora alla barnen blivit!
Trevlig helg!
Kram
mia

http://www.lamiadevida.blogg.se

Trillingmamman

21 maj 2011 08:56

Hej Mia!

Och tack för dina fina ord! Barnen växer och fort går det. Även om jag är hemma med dom varje dag så hinner jag knappt blinka förrän de knakar till i längden på dem.

Önskar en underbar helg till er!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards