Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Trillingmamman - 23 maj 2011 20:22

Det har varit en intensiv dag. Morgonen började med tandläkarbesök för Linns del och sen ett BVC-besök. Slog två flugor i en smäll. Trodde att Thomas skulle börja sent och jobba också men tji där fick jag. Som tur var så ryckte Tobbe in som är Thomas arbetskamrat. Han har passat dem förr. Nu behövde han inte ta alla heller eftersom jag hade Linn, Gabriel och Alexander med mig. Linn gick vidare till skolan sen efter hennes besök då tandläkaren ligger ett par hundra meter ifrån.


Sen var det bara hem igen och sätta igång med lunchen, vilket tog sin lilla tid. Efter det så var pojkarna allt annat än glada så jag beslöt för att de skulle få sova vila ändå. Och de somnade i stort sett på en gång också. De behövde det med andra ord.

Rätt var det är så kommer Linn hem från skolan och är fortfarande svullen i nedre käken sen tandläkarbesöket på morgonen. Ringer tandläkaren igen och vi får en tid vid fyra. Thomas jobbade så det var bara in med alla barnen i bilen och nästan åka på en gång.


Hem igen och laga middag till ett gäng hungriga. Sen var det full fart ett tag. Det man missar att ta reda på medan man är borta står snällt och väntar på en när man kommer tillbaka. Låg efter med disken så det var bara att köra på för att få undan så mycket som möjligt.

Sen hjälpte barnen till med städningen av leksaker så jag kunde dammsuga upp lite. Duscha barnen, på med nattkläder, säga god natt hundra gånger och här står jag nu. Allt är klart, nästan. Har mig själv att sanera också.


Så en intensiv dag blev det. Utan att ens titta på klockan så blev den nio. Och nu mina vänner kommer min och Thomas tid.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards