Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Trillingmamman - 30 maj 2011 20:31

Idag blev det att allt annat fick vara. Vi bestämde oss för att fly dagen lite och äta lunch på någon annan plats. Så en tur till Göteborg blev det. Vi skulle ändå till Ikea för att fylla på lite djupa tallrikar som har en tendens att gå sönder i detta hus. Så lunchen blev också på Ikea för oss. Riktigt trevligt och barnen skötte sig fint.


Efter det så skulle vi ta en tur på Avenyn. Men först obligatoriskt blöjbyte på parkeringen ( går fortare än att ockupera toaletten ).


    

Här jobbar jag för fullt. Har vanan inne så det går fort att byta på alla. Och bakluckan på vanen är rymlig och lagom höjd dessutom. Thomas fick sätta fast dem en efter en i bilen sen, det blev hans jobb.


Sen tog vi en tur på Avenyn som sagt och Gabriel önskade sig en trumpet. Den andra har konstigt nog gått sönder. Och den nya trumpeten var mycket häftigare och mycket större. Och röd.


 

Att dom ens får sälja såna. Men vad gör man inte för barnen. Till och med hunden tittar på Gabriel och undrar vad han sysslar med. För ljud kom det ur "den där", eller ska jag säga oljud.


När vi kom hem sen så blev trumpeten mer ett föremål att slå sina bröder i huvudet med så nu ligger den på hyllan för natten. Thomas blev dålig på vägen hem så det var jag som körde hem. Väl hemma sen när han tog tempen så låg den på nästan 39 grader. Det blev raka vägen i säng för hans del.

Själv var jag ute med barnen en stund innan det var dags för att laga middag. Enkelt blev det också och ingen av barnen verkade hungriga, bara Gabriel som åt.


Barnen hade dessutom sovit i bilen den långa resan fram och tillbaka till Göteborg så det var inte lätt att få dem i säng ikväll. Isac är fortfarande vaken och Gabriel med. Så det är bara att vänta ut dem tills John Blund kommer och gör sitt jobb helt enkelt. Om han inte hinner före till mig, känner mig allt annat än pigg just nu. Spikmattan lockar mer än någonsin och kudden också.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards