Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Trillingmamman - 14 juni 2011 20:13

Om det ändå regnar ute så gör det inte så mycket att grabbarna blir blöta, ellerhur!? Vi hade tur ändå för molnen sprack up och solen tittade fram. Men grabbarna var ändå blöta, inte av regnet...


 

.. men utav vattensprutan. Gabriel fick det fulla förtroendet att hålla i sprutan en stund.

Grabbarna fick alltså vara med när Thomas tvättade bilen och det är alltid lika populärt.


 

Alexander passade på att tvätta trehjulingen.


 

Isac tvättade stora bilen såklart.


 

Lucas inspekterar hinken och dess innehåll.


Ja tur hade vi för vädret höll i sig med sol och moln resten av dagen. Kunde inte bli bättre.

Och till middag så hittade jag färskpotatis i affären som jag blev enormt sugen på. Till det så blev det grillat kött, chilibearnaise och sallad till. Barnen fick korv men det tackade de inte nej till heller. Lyckad middag för alla, och gott.


Skitiga barn är glada barn brukar jag säga men de måste skrubbas från topp till tå ändå.


 

Ja det börjar bli riktigt trångt nu i badkaret med fyra stycken. Får se hur länge man kan bada dem alla tillsammans. Rena blev de i alla fall.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 14 juni 2011 09:39

Vi gjorde om planerna lite igår och åt pannkakorna inne, sen gick vi ut. Och var ute i flera timmar. Tittade inte ens på klockan. Jag och grannen satt och fikade och pratade medan barnen lekte på så snällt. Vi förflyttade oss bara till olika platser. Var det inte på framsidan eller baksidan så blev det lekparken. Barnen var hur mysiga som helst och lekte så fint med varandra eller med andra saker. Fikat tog vi ute med då Thomas åkte iväg och handlade lite gott till alla. Inte förrän vid middagstid så gick vi in. Efter det så är det de vanliga sysslorna som ska göras. Barnen var ganska så sandiga och smutsiga så de behövde alla ett bad med skrubbning från topp till tå.

Själv städade jag av lite och tog hand om disken medan Thomas tog barnen. Barnen var så trötta att de somnade ovaggade innan åtta, allihopa. Ja hela dagen igår var hur mysig som helst.


Skulle vilja backa tillbaka tiden lite för idag så regnar det. Trist väder minst sagt och barnen retas och slåss mellan varven. Jag släcker lite bränder här och där. Men det ska nog gå bra ändå. Ut går vi lite senare oavsett väder. Men visst hoppas jag på uppehåll åtminstone.


Har nu också bokat in mig på Mammabloggkryssningen i augusti. Och jag ser fram mot att åka. Träffa lite nya människor och träffa nära vännerna Mirka och Mia. Få komma iväg lite, ja det ska bli underbart!


Tänkte lätta upp stämningen lite för dom små med en fika nu. Så ha det gott alla!



Tack för att ni läser! Vid tanegnterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards