Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Trillingmamman - 16 juni 2011 19:57

Tror alla har varit lite ur gängorna idag faktiskt på ett eller annat sätt. Grabbarna har småbråkat en del på morgonen men det blev bättre när vi kom ut en stund. Då tog Julie över. Hon har inte varit sig själv idag alls stackarn. Mycket tårar och tandagnisslan. Klart hon också måste få gnälla lite som annars är den mest lugna av dom alla. Tror det var lite tänder som spökade eller hennes rinnande ögon kanske. Ingen feber och inte förkyld. Man kan i och för sig vara hängig ändå. Det gick över efter badet och sen när hon blev nerbäddad i sängen, då somnade hon som en stock.


Grabbarna somnade också här innan halv åtta. Bara Linn som är kvar uppe. Sista kvällen innan sommarlovet hos pappa. Måste dock få henne i säng snart eftersom hennes pappa och farmor är på väg hit. Hon vet ingenting för det ska bli en överraskning. De ska vara med på skolavslutningen i morgon. Sen åker hon med dom hem på kvällen.


Det blir jag kvar med barnen. Thomas åker till Stockholm på begravning. Tyvärr så gick hans mormor bort här för ett tag sen.

Kan inte deltaga i begravningen vilket känns lite sorgligt, men jag har min dotters skolavslutning här. Ibland önskade man att man kunde dela på sig.


Sänder min varmaste tanke till er alla, och det hoppas jag att ni vet om   .

 

Ni vet kanske att jag tidigare har skrivit om Julies eksem som vi har tampats med nu länge. Ja det har inhandlats dyra krämer hit och dit men det har inte visat något resultat alls. Hon har fortsatt och klia sig hela tiden. Till slut blir man anti mot allt och vill prova något helt nytt. Hittade Liberoprodukter och speciellt en som hette cream. På ett par dagar så var allt borta och hon kliar sig inget mer på kroppen. Fantastiskt tycker jag. Inte alltid det dyra som är det bästa. Visst ska man lyssna på läkarna också. Man blir lite desperat i slutändan när ingenting av vad de säger man ska köpa fungerar. Så nu hoppas vi att det håller sig borta på min lilla torra tjej.


Nej nu måste jag få min lilla prinsessa Linn i säng.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards