Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

En annorlunda skolavslutning

Av Trillingmamman - 17 juni 2011 18:52

Det var skolavslutning idag och ösregn, vilken kombination. Det innebar att i stort sett alla skulle ta bilen dit avslutningen var. Trodde det skulle bli kaos men faktiskt inte. Visst var det bilkö som gjorde att vi blev lite sena men vi var ju inte ensamma om det. Och kaos var det inte heller för efter det att jag släppt av Linn och hennes pappa så hittade jag en parkering på en gång. Och vi hann in resterande vi med om än lite fuktiga av regnet.


Skolavslutningen var i ishallen här i Skövde. Ganska mäktigt, genomtänkt, planerat och bra med ytor överallt.


 

Alla klasser från ettan till femman satt nere på "isbanan". Sexorna satt på läktaren.


 

Från andra sidan ser man alla föräldrar, släkt och vänner på läktaren. En hel del kan man säga.


 

Linn vinkar när hennes klass kommer ut på "isen".


 

Linns farmor Vivan har Julie i famnen och bredvid sitter Linns pappa Tomas med kameran i högsta hugg.


 

Gabriel trivdes med Linns pappa och satt som ett ljus bredvid honom. Trillingarna ville inte hela vägen och då var jag tvungen att avlägsna mig lite bakåt.


 

Lucas var den som tröttnade först. Han var inte alls road av att sitta i vagnen. Men det var inte riktigt läge för att släppa lös dem alla tre då det var så mycket folk och branta trappor.


 

Isac lyssnade till musiken.


 

Alexander höll ut bäst av dem alla tre, även om han ser mindre glad ut på bilden.


 

Detta foto tog Linns pappa när de hade samling efter hela uppvisningen. Man riktigt ser hur det lyser sommarlov i ögonen. Härligt!


Dagen har gått fort och nu har Linn och hennes pappa samt farmor åkt hem. Lite blandade känslor då hon kommer att vara borta flera veckor. Men i och med att hon har det bra så underlättar det massor, och det finns faktiskt telefonförbindelse. Jag hoppas i alla fall att de får det riktigt mysigt i sommar med många soliga dagar, bad, nöje och härliga stunder.

De har varit till stor hjälp idag också vill jag säga, TACK! Underlättade massor att ha lite fler händer.


Ja nu sitter jag själv här, Thomas är kvar i Stockholm. Snart ska jag lägga Gabriel också. Sen tror jag att det blir en lugn kväll för min del. Känner mig helt slut på alla sätt och vis efter denna intensiva dag.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




 
 
Ingen bild

Eva N

17 juni 2011 21:07

Så kul för Linn att hennes pappa och farmor kom på hennes skolavslutning! :-)Hoppas att hon får ett underbart sommarlov & att ni andra får en underbar sommar också såklart :-)

Trillingmamman

18 juni 2011 08:51

Hej Eva!

Ja det var riktigt roligt att de kom, Linn blev jätteglad!!
Hoppas också hon får en fin sommar. Och du med!!! Här ska vi också njuta lite :-).

Massor med kramar från alla oss

 
Ingen bild

Maria piteå

17 juni 2011 21:51

Hej

Måste bara få säga både till dig och hoppas att du hälsar detta till linns pappa också.

Jag tycker det är så roligt att läsa att ni kan umgås och ha en bra relation för hennes skull. Att han + hans mamma kommer och tom hjälper dig med dina barn det tycker jag verkar toppen. Jag måste få säga att ni gör nästan så jag får tårar i ögonen. Jag älskar att kunna se familjer som är splittrade men ändå kan umgås vara vänner och vara snälla mot varandra för barnens skull. Det värsta jag vet är när föräldrarna snackar skit om varandra inför barnen, för dom enda som lider är just barnen. Så jag vill verkligen säga att ni gör det underbart bra som kan göra detta för linn och ni kommer säkert få se det i framtiden också för hon lär ha en lika bra relation med sin mamma som pappa.

Sen kan jag förstå att du tycker det är jobbigt att hon ska vara borta i 5 veckor. Klart du kommer sakna hon, hon är ju en del av dig =).
Är detta pga att ni bor i olika kommuner och att hon bor hos dig under skolan eller? Har jag fattat rätt?

hoppas iaf att ni alla får en trevlig sommar kram och fortsätt göra som du gör för du kommer att se till att din dotter mår bra av det du gör =)

Trillingmamman

18 juni 2011 08:58

Hej Maria!!

Och tack för dina underbart fina ord!!! Kan inte annat än att hålla med dig. Livet är för kort för att bråka, men visst jag kan förstå att det är jobbigt mitt i en separation. Men har man barn så måste man ta ansvar och gå vidare för barnens skull. Finns inget värre än att två vuxna tänker mer på sitt ego än på barnen. Tyvärr ser jag det också på nära håll.

Har också varit där själv med Linns pappa men vi båda kom till insikt tidigt att så här kan vi inte hålla på. Vi har ett barn tillsammans och vi kommer att träffas oavsett. Hon har ju skolavslutningar, examen, bröllop, födelsedagar, jul osv osv... Ska vi stå där som två fån då? Det är inte vad Linn önskar sig.
Och fortsätter man bråka så kommer barnen att bli lidande.

Efter det att vi lade ner stridsyxorna så mådde Linn bättre. Och jag tycker det är underbart att hennes pappa och farmor kommer och hälsar på. Vi bor i en helt annan kommun ca 35 mil rättare sagt.

Linn ska vara där hela sommarlovet fram till 21 augusti och jag vet att hon kommer att få så roligt med dom.
Vi har också lite planer och utflykter på schemat :-).

Önskar er en riktigt, riktigt underbar sommar också och ha en superdag!!

Kramar Eva

 
Bettan

Bettan

18 juni 2011 07:41

Vilken härlig avslutning.....i en ishall....ser ju bara för läckert ut !!!Ha en bra helg/Bettan

http://www.djurstrom2.blogspot.com

Trillingmamman

18 juni 2011 08:59

Ja det var rktigt maffigt!! En annorlunda avslutning :-).

Ha en underbar helg ni alla!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards