Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Trillingmamman - 21 juni 2011 19:22

Har gjort lite ärenden på morgonkvisten och känner mig rätt nöjd. Även om det inte är såna ärenden som jag egentligen skulle behöva göra så som gå till frisören eller handla kläder till mig. Nu hade jag alla barnen med mig och då blir det inte riktigt sådana shoppingturer. Men posten för att skicka iväg ett paket och sen handla lite förnödenheter på Ica blev det.

Har varit ganska så förskonad mot kommentarer sen vi flyttade hit men man vet ju att förr eller senare så kommer det. Och idag var inte riktigt rätt dag att kommentera på. En äldre dam med en något snäsig röst sa till mig - Kära nån, hur ska det där gå med alla barnen? ( jag tog ett par liter mjölk ).... Kunde inte låta bli och säga - Som du ser så går det alldeles utmärkt!

Sen gick jag därifrån. Var irriterad från början över en annan sak och en överflödig, snäsig kommentar gör inte saken bättre. Fel dag och fel plats helt enkelt. Egentligen en liten grej och inget att bry sig om, jag vet.


Har mycket att se fram mot denna helg och jag riktigt längtar. Ska träffa mamma och pappa, min vän Mia gifter sig på lördag och sen på söndag ska vi hälsa på Mirka och Peter. Och alla små barnen är med också.


På torsdag blir det ett tidigt ultraljud och det är med lite nervositet jag känner inför det. Inte så mycket att jag är orolig för barnet utan det är mer över antalet. Tänk om det är fler? Jag har ju uppenbarligen släppt många ägg tidigare.

Och är det fler så vill jag gärna vara psykiskt förberedd. Givetvis så blir jag ju glad om det är ett friskt barn. Men jag vet hur omtumlande det kan vara också om det är flera. Man vill gärna veta och vara förberedd som sagt. Inget annat.


Vi har varit ute mycket idag och pojkarna har varit på deras mindre roliga humör. Mycket trots, slagsmål och grinerier tyvärr. Efter badet så somnade alla. Fick hoppa över städningen idag helt för det gick bara inte. De somnade fort så de måste ha varit trötta. Hoppas morgondagen blir bättre. Känner mig också helt slut och ska inte göra några större utsvävningar idag mer.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards