Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Trillingmamman - 22 juni 2011 19:13

Det har varit en lång men ljuvlig dag. Bara för att man längtar tills i morgon så går dagen sakta. Barnen har varit på sitt bästa humör i alla fall och vi har haft det bra. Inte gjort så mycket mer än lekt, bakat, busat och byggt koja. Vädret har varit sådär, regn om vartannat. Har tagit itu med tvätten för det var ett litet måste innan helgen. Har också grovstädat badrummet. Tråkiga saker som måste göras ibland tyvärr.


Ikväll kommer jag att pyssla med bilder. Har laddat ner en testversion av Photoshop elements 9. Jag är eld och lågor! Vet inte hur länge man får ha testversionen så jag ska passa på att laborera lite med en ny header till bloggen. Kanske lyckas jag eller inte. Det är i alla fall vad jag kommer att ägna kvällen åt. Thomas jobbar ett toltimmarspass idag så han kommer sent. Snart ska jag lägga resterande små busungar och då blir det bara jag och datorn sen en stund.


Ja i morgon blir det ultraljud, spännande säger jag bara. Återkommer om hur det gick. Nu ska jag ta små övertrötta och natta dem.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 22 juni 2011 07:25

1. Hur länge har du bloggat?

Började min karriär på familjeliv när jag väntade trillingarna så det måste ha varit hösten 2008.


2. Hur såg din bild ut av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

Jag hade faktiskt ingen bild av det.. brydde mig inte nämnvärt.


3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Min vän Mias blogg, Zebbes kamp. Den berör!


4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du så här i efterhand läser dem?

Inget speciellt så. Skriver likadant nu på ett ungefär fast har utvecklats mer.


5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Kan det vara runt 10 st.


6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar ( tex teknikbloggar, modebloggar eller politiska bloggar )?

Väldigt få är ämnesbloggar så det är 99% dagboksbloggar.


7. Nämn en bloggare ( obs: länka ) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

Den var svår....... Det fanns en kille som bloggade förut som heter Jonas Svensson. Tyvärr så har han slutat blogga.


8. Nämn en bloggare ( obs: länka ) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Ja i det här fallet så är det faktiskt Mirka. Har haft turen att få korsa hennes väg och sen dessutom upptäckt att vi är mer lika än jag trodde.


9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Maken säger inte så mycket. Resterande familj tycker bara att det är bra eftersom avståndet nu är stort. Vi träffas så sällan och då har bloggen blivit ett ställe där de kan gå in och läsa om hur vi har det vardagligt. Titta på kort på barnen osv...


10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Ja jag hoppas det.... sen blottar man ju inte allt.


11. Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Nej jag vet min gräns och hade den redan från början.


12. Nämn några saker du aldrig bloggar om, och varför.

Pengar, familjebråk, vårdnadstvister och bonussonen. Pengar och familjebråk är en privat sak och jag vill ha det så. Vårdnadstvist med bonussonen har varit minst sagt allt annat än rolig. Jag har fått bittert erfara då jag råkat lägga upp ett modifierat kort på honom med makens godkännande. Trodde det var okej men det blev hot. Så jag väljer att inte nämna honom alls eller lägga upp kort så har jag den biten fri, dvs slippa bli polisanmäld.


13. I vilken utsräckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Ingen, men visst är det kul att få peppningar och goa kommentarer.


14. Tror du man kan lära känna en person genom att läsa hans/hennes blogg?

Nej inte helt.


15. Har du träffat folk IRL ( in real life ) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Jajjamen :-D.


16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja unga personer som lägger ut bilder med sexuella anspelningar kan bli "offer" för dåliga män. Sen tror jag inte bloggare som drar ner andra i skiten är något bra heller...


17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?

Inte sårad, men heligt förbannad. Lögner och elaka påhopp gör att hornen växer ut på mig. Och att dom dessutom är osanna gör att man blir ännu mer arg. Men vissa människor går igång på det har jag märkt...


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Nej. Om jag tycker elaka saker så har jag vett nog att hålla det för mig själv. Inte klanka ner på andra...


19. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

För min del ser jag inga nackdelar. Visst man blottar lite av sitt liv men det har vi själva valt. Inget jag skriver om skadar barnen eller vår familj utan jag delar bara med mig av vår vardag.


20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Absolut :-D!


21. Nämn fem bloggare som du vill ska svara på enkäten:

Jag utmanar alla...


22. Finns det någon som inte bloggar vars blogg du skulle vilja läsa?

Sofia tror jag skulle skriva en intressant blogg om sitt liv...




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards