Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Trillingmamman - 29 juni 2011 09:35

Det var en riktig sommardag igår. Vad vi njöt allihopa hela dagen vill jag lova. Ett par dagar till så kan man nästan bada också eftersom prognosen ser lovande ut, kanske till helgen då Thomas är hemma med. Men just igår tog vi det ganska lugnt och barnen var på strålande humör. De är trots allt ganska nöjda med så lite. Passade på att klippa gräset i trädgården.


Thomas kom hem vid halv fem och frågade om vi alla skulle åka iväg till Skara och storhandla. Utan att tänka efter så svarade jag ja eftersom det skulle bli skönt att komma iväg lite också. Barnen var ju glada över att få åka stora bilen och hoppade glatt upp och ner.

Storhandla behövdes och vi har tagit med barnen förr och det har fungerat klockrent. Men man kanske ska tänka efter lite innan vilket vi bokstavligen hoppade över. Barnen somnade i bilen dessa 2,5 mil och vaknade på... ja mindre bra humör kan man säga. Trötta efter hela dagen och av värmen. Och vi hann in och börja så fint då humöret började tryta riktigt ordentligt. Slagsmål i vagnen, illvrål, ja allt. Herregud säger jag bara. Har ni försökt och handlat med fem tickande humörbomber någon gång? Det var lirka, gulla och muta på hög nivå för att kunna stoppa i varorna så snabbt som möjligt och komma därifrån. Som tur var så lugnade de ner sig sen men jag säger bara en sak, aldrig mer! Inte utan att tänka efter innan i alla fall. Solen måste ha kokat hjärnan på mig tillfälligt igår. Men vi fick med oss tio kassar med god mat hem och det var det värt. Idag har vi glömt den händelsen som var igår tack och lov.


Men det hände inte bara tråkiga saker utan också trevliga. Man blir smått glad när man hittar detta i trädgården.


 

Hur goda som helst kan jag säga. Och dom smakar som jordgubbar ska smaka. Barnen älskar jorgubbar, i alla fall Gabriel.


Sen åkte jag iväg med grabbarna för att handla skor på Skokanonen. Alla saknade tofflor att ha i sommar så det var på tiden och i rättans tid för den delen också. Värmen smällde ju till bara så där.


 

Köpte tre lika till trillingarna eftersom de har samma storlek. Gabriel fick ett par gråa som han själv valde ut. Fick han så skulle han sova med tofflorna, så kära är dom för honom. Kände mig nöjd med Skokanonens urval av barnskor också och kommer säkert att gå dit igen. De hade många tuffa barnskor och till bra pris också.

Det var bara Julie och Linn jag inte köpte till. Får ta det med linn sen när hon kommer hem och lagom till skolan börjar. Julie går ju inte än så det känns ganska onödigt med skor än så länge.


Och sen har jag betalt biljetten till Mammabloggkryssningen och tillhörande tågbiljetter. Så allt är klart där med. Ser verkligen fram mot kryssningen i slutet av augusti. Blir som en födelsedagspresent till mig eftersom jag fyller år just i augusti också. Men jag har lite äventyr innan det också att se fram mot. Iron Maiden på fredag och sen Power Meet. Inte illa det heller. Hårdrock och bilar, det är grejer det.


Nu måste jag ta mina små här och bege mig ut i solen. Vädret är som sagt lika underbart idag också. Har lite planer också men jag återkommer med det i nästa inlägg. Ha en underbar dag ni alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards