Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Trillingmamman - 30 juni 2011 20:28

Hade tänkt att lägga detta inlägg igår men det blev aldrig den shoppingturen som jag hade tänkt mig. Gabriel blev dålig. Så dålig att han självmant gick och lade sig elva på förmiddagen. Trodde att han bara skulle sova max en timme. Men när klockan blev fram mot tre så var jag tvungen att väcka honom för att ge vätska och försöka med lite mat. Det sistnämnda gick inte alls ner. Sen bad han bokstavligen om att få lägga sig igen så jag lät honom göra det. Tänkte i mitt stilla sinne att det här kommer inte att bli en rolig natt med en pigg Gabriel, men han sov faktiskt. Och ber han om att få lägga sig så är han inte pigg och förmodligen behöver det också.


Så shoppingturen blev av idag då Gabriel var som sitt vanliga jag igen. Jag har lovat honom en sak så länge eftersom hans andra är sönderkörd på alla sätt och vis.


 

Ett paket med en ny cykel såklart. Han valde den själv. Ögonen riktigt lös på honom.


 

Så det blev cykla av i stort sett hela dagen för Gabriels del. Han är så stolt över den. Senare på dagen så sa han till mig -Mamma jag har inte fått en puss av dig idag.

Måste ha varit för att han fått cykeln. Och mitt hjärta smälte över de fina orden kan jag säga.


Ja vi njöt alla i solen. Ingen åt speciellt bra men drack mer i stället. Värmen gjorde nog magarna mindre hungriga.


 

Alexander med gosedjuret. Han spanade in mig riktigt ordentligt när jag monterade ihop Gabriels cykel. Sen såg jag att han satt vid Thomas cykel och försökte göra likadant.


 

Julie har lärt sig och lipa och tycker det är så kul nu mera. Hon var också nöjd större delen av dagen och den enda som åt med god aptit.


Vi har haft besök hos oss idag så jag gjorde middag, kalvstek med skysås och potatis. Tobbe som åt hos oss hade med sig en smaskig efterrätt som han bjöd alla på. Det är nämlingen hans födelsedag, så GRATTIS igen Tobbe!

Mätta blev vi alla efter både middag och efterrätt.


 

Nu sover de små. Gabriel fick vara vaken en stund till medan Thomas och Tobbe monterade bord på baksidan. Vi har nämligen fått äran att förvalta det åt Mia och Thomas tills de kommer ner till Skövde, TACK! Bild kommer senare...


Ikväll kommer det inte att bli så sent. I morgon är det en ny dag och jag känner att jag vill vara fräsch då och inte ligga back på sömn. För det är ju Iron Maiden på Ullevi!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards