Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

Ja vad säger man

Av Trillingmamman - 2 juli 2011 19:06

Har hunnit smälta en del av upplevelsen från igår och sakta men säkert kommit tillbaka till vardagen igen. Fick som sagt en sovmorgon och klev upp strax innan nio vilket var evigheter sen.


Morgonen har varit ganska lugn. Vädret har varit tryckande med stundtals regn och en riktig värme. Vi har också varit ute en del idag också. Gabriel överaskade med att säga att jag skulle ta bort stödhjulen. Det gjorde jag och satte handen bakom sadeln på cykeln och vips så trampade han bara iväg och skrattade. Så det var Gabriel som cyklade i släptåg med mamma. Inte riktigt läge än att släppa helt då han förlitade sig på mig och tittade överallt förutom dit han skulle, dvs rakt fram. Men vi höll på en stund tills han ångrade sig igen så Thomas satte på stödhjulen igen. Får se vad morgondagen bjuder på.


Ja denna morgon bjöd på en hel del annat också kan jag säga. Det finns vissa saker som man aldrig lär sig eller så förtränger man det. När det är tyst i huset då är det läge att reagera. I alla fall i barnens vakna tillstånd.

Ja vad får man om man tar ett helt paket maizena-mjöl, påse makaroner, riskakor och en barnmatsburk?


 

En ganska oskyldig Isac om inte annat. Men det var inte så svårt att lista ut vem det var.


 

Fint va?! Golvet var ganska snyggt också men inte lika mycket som när Gabriel brukade vara i farten. Nu var det länge sedan han gjorde något och jag tror att han har lagt av mer eller mindre. Men jag ser att Isac har lärt sig av Gabriel. Så det fortsätter fast med nya busar.


 

Ser gott ut ellerhur.... Ja det var ju bara att städa upp och se glad ut.


Nu väntas en filmkväll och bara ta det lugnt för vår del. Finns lite vila att ta igen trots min sovmorgon. Barnen är klara för kvällen och ska läggas alldeles strax. Och så har denna lördag flytit på.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

2 juli 2011 19:32

Barn är HÄRLIGA!!! Man kan inget annat säga.....
Känner mycket väl igen små busen....
Se till å vila å ladda batteriena.....
Ha en UNDERBAR kväll i soffan.....

Kramar

Trillingmamman

4 juli 2011 10:13

Nej man kan inget annat än att le åt allt bus dom kommer på :-).

Ha en underbar start på en ny vecka!!

Kramar Eva

 
Bettan

Bettan

3 juli 2011 07:43

ja jissus va dom kan hitta på !!! Har varit förskonad med mina 10....ingen har röjt i skafferigrejerna....som tur är....är ju inte särskilt kul att ta reda på =) Ha en bra söndag =) Kramelikramar

http://www.djurstrom2.blogspot.com

Trillingmamman

4 juli 2011 10:14

Oj, vilken tur du har :-). Alla mina busar ju inte. Det har bara varit två hittils som är skafferibagare ;-). Men jag vet att de växer ifrån det också. Tyvärr så är det mindre kul att ta rätt på det som du säger men man ler åt det också samtidigt. Tänk vilka fina kort jag har till studenten HA HA HA.

Ha en underbar måndag!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards