Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

Det händer mycket nu

Av Trillingmamman - 23 juli 2011 18:12

Från att ha varit helt stillasittande så har Julie börjat krypa bara på en vecka. Fort gick det. Nu måste man hålla kollen extra noga. Hon verkar också njuta av att kunna röra sig mer. Jag har sett henne häva sig lite uppåt också så jag tror att det är en tidsfråga innan hon reser sig, om än så sent. Men av egen erfarenhet av de andra barnen så är de mycket stadigare ju äldre de blir. De stapplande stegen försvinner på något sätt eller kortas ner. Minns Alexander som bara helt plötsligt reste sig upp och gick, precis som om han bestämde sig för att nu ska jag gå.... bara så där. Tror Julie blir ungefär lika på den vägen. Hon är en bastant dam redan så styrkan finns. Viljan också men hon är något bekväm av sig och vill bara inte gå än helt enkelt.


Personlighet har hon i alla fall. Syns och hörs och vet mycket väl hur man ska ta för sig.

Igår var vi på bvc och det var ettårskontroll. Inga bekymmer alls, följde sin egen kurva. Om än de undre strecket. För att vara ett år så tycker jag att 71 cm är ganska kort. Men nu är ju varken jag eller Thomas långa heller. Det spelar dock ingen roll för hon mår bra och hon följer som sagt sin egen kurva. Sprutor fick hon ta också och jag lovar att damen gav ifrån sig ett illvrål och blängde surt på hon som gav henne sprutorna. Men det gick över fort.


Dagen har flutit på som den brukar. Inga större utsvävningar eller händelser. Egentligen en ganska tråkig dag. Men dom behövs också för att uppskatta de andra roliga dagarna. Har kollat på nyheterna mycket och jag kan inget annat beklaga det tragiska som har hänt i Norge. Fruktansvärt! Man undrar vart världen är på väg.


Jag och Thomas ska kolla på film senare ikväll, men först är det hans tur att springa lite. I morgon tar jag milen igen och jag måste säga att jag verkligen ser fram mot det. Fågelkvitter, tystnad och frisk luft. Det är grejer det.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Sussan

24 juli 2011 00:13

Kan helt hålla med dig, Alex va 15 mån. när han gick, o då reste han sig bara upp en dag o knallade på, han va stadig direkt =)

Adina va bara 72 cm o vägde 8800 g när hon va strax över året på sin 1 års kontroll, men det har hon växt ikapp nu =)
Fast hon är lite kortare än sina jämnåriga, men jag är inte så lång, Adina är 117 cm idag o är 7 år =) tror hon väger 18 kg, så de växer fort =)

Men måste säga att hon är så söt, o har alltid varit din julie med allt sitt hår =)

Kram

Trillingmamman

24 juli 2011 18:35

Hej!

Och tack för dina fina ord :-).

Ja jag är inte så lång jag heller, bara 164 cm. Thomas är 178 cm så egentligen är det inte så konstigt att några blir korta i vår familj.

Sen har vi Linn som jag har sen ett tidigare förhållande också. Och hon är ju längre än genomsnittet. Hon är 8 år och är närmare 140 cm redan. Men hon har också alltid varit lång sen hon föddes. Följt sin egen lilla kurva. Får se vart det slutar :-). Hon blir nog längre än mig i alla fall.

Tror dock inte att Thomas och mina gemensamma blir så värst långa. Kanske mitt emellan eller runt Thomas längd.

Ha en superkväll! Massor med kramar från oss..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards